Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Scorpio: velký vůz za menší peníze

aktualizováno 
3. 5. 2000 - Byť model Scorpio jakožto největší z fordů budil značný zájem pokrokovou technikou při premiéře v roce 1985 i nevšedním kabátem při představení druhé generace o devět let později, nikdy se v západní Evropě nechytil tak, jak by si zasloužil. Podobný přístup k výrobku, který se dodnes prezentuje jako "velké auto za malé peníze", zaujali také motoristé v Česku: scorpio sice většinou uznali, ale méně často si je kupovali. S přibývajícími roky tak cena nejstarších a hodně jetých velkých fordů klesla zhruba na 25 tisíc korun a za částky do 50 tisíc korun lze sehnat poměrně solidní exempláře z let 1988 až 1989.
Ford Scorpio

Ford Scorpio | foto: AAA Auto Praha

Nevýhodou vozu na trhu ojetin jsou zvlášť třílitrové a také 2,4litrové šestiválce - ne že by byly horší než jiné motory, nýbrž kvůli jejich velké, u starších exemplářů až patnáctilitrové spotřebě. Větší zájem je o dvoulitry a samozřejmě o kvalitní diesely. Za kufrovou verzi benzinového Scorpia 2.0 DOHC z roku 1990 se platí kolem 70 tisíc korun, kombi se stejným motorem z roku 1992 bývá za 100 tisíc a poměrně vzácný a dynamický Ford Scorpio Cosworth 3.0 24V se dá koupit za 115 tisíc korun. Žádaný kufrový model druhé generace z roku 1994 stojí do 200 tisíc a vrchol nabídky, za který se v bazarech považuje turbodiesel kombi, je v perspektivním ročníku 1996 za 280 tisíc korun. Zatímco na tuzemském trhu ojetin doplácí Ford Scorpio na tradičně menší poptávku po velkých autech, v západní Evropě a zvlášť v Německu vůz ani při solidních užitných vlastnostech nedokázal dohonit konkurenty klasických německých značek. Hlavně ve druhé generaci mu vadily také proamerické tvary s pásem světel v zadní partii. Při opadajícím zájmu končil ve výrobě v roce 1998. Kromě komfortu, prostoru, velké míry pasivní bezpečnosti a výdrže (turbodieselové motory často slouží více než půl milionu kilometrů) patří ke kladům scorpia také bohatá výbava včetně ABS a posilovače řízení už v základní verzi. Obecně platí, že u zachovalých vozů přednosti převyšují nedostatky. Ty spočívají v nadprůměrné korozi nosných dílů u starších vozů, horší je kvalita dílenského zpracování a nelíbí se lacině vyhlížející interiér. K problémům patří praskající palubní desky, úniky oleje z motoru a převodovky, méně trvanlivé zavěšení kol a řízení. Dřív se opotřebují brzdové destičky na předních kolech, nedostatky bývají v účinnosti brzd. Dost zmíněných vozů je přestavěno k pohonu na propan-b
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.