Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: Důkaz, že automobilový středověk nebyl dobou temna

Je to přímý prapředek dnešních ostrých Fordů RS. Seznamte se: Ford Taunus 17M RS Hardtop Coupe P7b. Vyráběl se jen tři léta do roku 1971. A i dnes jezdí báječně! Devětačtyřicet let starý taunus svých 350 km veteránské lázeňské rally Carlsbad Classic perfektně zvládl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JA

Mno... a co Ford Taunus 15M? Čtyřválec do V, vrtání 90, zdvih 58..."citrónový" klouby vepředu a při největším krouťáku při 1850 otáčkách se to rozjíždělo na kterejkoliv kvalt...;-D;-D

0 0
možnosti
MN

Ty fordí V4 byly tenkrát populární, jezdily i v Saabech (když Saab skončil s dvoutaktem podle DKW)

Byly krátké, takže vpředu podélně nezabraly tolik místa, jako řadové motoru.

0 0
možnosti
JN

Jen tuzemská automobilka v něm zůstala.

0 0
možnosti
Foto

Která? Myslíte tu na jejíchž auta se od objednávky čeká přes půl roku?

0 0
možnosti
JP

J34i15ř47í 22P12u31d51i86l

26. 8. 2018 22:19

Když sednu do renaultu r5 s 43 kw a do fábie s 50kw, tak i když je u obou pod kapotou 1,4, tak ta fabie je chcíplej pes !! Je to opravdu úplně o něčem jiném. Prostě šlápneš na plyn a vystřelíš !!

0 0
možnosti
JN

No to je opravdu převratná myšlenka, když ten renault má hmotnost nekde kolem 850 kg a fabie cca 1200. A pro porovnání, základ pro renault byl kolem 30 kw, v první generaci nějakých 25 kW.

0 0
možnosti
VB

však ona by dnešní zhýčkané motoristy, kteří nutně potřebují vyhřívaná sedadla, volant, duální automatickou klimatizaci, tempomat, nejlíp adaptivní, posilovač, pohon všech kol, nejlíp s vektorováním točivých momentů, centrální zamykání s dálkovým odvládáním, nejlíp bezklíčkový, navigaci, počítač, asistenty vzdálenosti vzadu i vepředu nejlíp s kamerou, led světlomaty s automatickým ovládáním, dešťový senzory, vyhřívané čelní okno, však ona by je ta nostalgie rychle přešla, kdyby s tím museli i jezdit a to ještě by nevěděli, co by je čeklalo za překvapení na benzínce, při doplnění paliva, sem s takovýma autama v té době jezdil, tak vím o čem to je

5 1
možnosti
PS

P22e47t34r 93S60u89c86h81ý

26. 8. 2018 21:04

Je mi záhadou, proč se v každém druhém článku o autech probírá, jak báječný výkon a zátah má 1.0 TSI. Přitom se stačí podívat do nabídky Konzernu, je to plečka pro levné modely a základní výbavy.

Atmosféry do Euro2 včetně skutečně měly šmak, který potom ztratily, v tom se autor článku vůbec neplete. A většina základních turbobenzínů jej také nemá, jakkoliv jsou výkonem dostačující. Není to ani v zadání pro jejich konstruktéry, bohužel ani potřebou většiny kupujících. Vždyť ti se přeci přepravují z místa A do místa B, jak tu někdo hezky řekl, co by tedy řešili jiného.

4 0
možnosti
JB

Možná ten šmak měly, ale vetšině to bylo stejně někde, ta potřebovala prostě jezdit.

Jinak k těm motorům. Mi se třeba libí, jak samozvaní konstruktéři, nejsou schopni zdůvodnit, v čem má být větší motor, s menším výkonem a menším točivým momentem a méně příznivým průběhem lepší a neustále opakují takové ty na ničem založené kecy.

0 2
možnosti
KM

K46a79r12e63l 85M81a36z46a83č

26. 8. 2018 20:42

To je zas titulek! Editor, který ví o autech asi tolik, co já o operaci mozku. To diletantství tady je hrozné.

Doba temna je nyní!!

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
6 1
možnosti
JS

ale my s tou Bruselí zatočíme!

1 2
možnosti
MT

Doba temna? Doba temna zacala v automobilovem prumyslu nekdy koncem 80 let. Dnes se vyrabeji unifikovane pixle, ktere se lisi max. napisem na karoserii.

5 1
možnosti
VB

no hlavně si musíš taky uvědomit, že kdyby se dělali samý skvosty, tak si je zase nekoupíš, protože bys na mně neměl a jen se díval, jak občas kolem tebe projede skvost, když bys čekal na autobus, ono to tak totiž není, že si v té době mohl tohle auto každej koupit a nemusel jezdit v nějakým obyčejným rapidu, schválně si tipni, kolik lidí u nás si mohlo tohle auto v roce 1971 koupit

2 0
možnosti
Foto

M20a51r29e34k 21C88e87r88n85y

26. 8. 2018 13:00

Tenkrát se auto poznalo uz z dálky, dneska si musim precist napis na kufru.

25 0
možnosti
VV

Jasne, tenkrat ho navrhovala studia. Ne programy, ktere vytvari pro vsechny automobilky jedna firma.

1 1
možnosti
VV

To byly doby, kdy se auta jeste lisila tvarem karoserie.

26 2
možnosti
JT

J41a71k33u91b 49T98u21r75e40k

26. 8. 2018 13:05

Myslíte třeba takto https://www.classiccarratings.com/auction-results/opel-rekord-1900-1970-114892485-scottsdale-2016-6310

Auta ze stejné doby si byla podobná vždy. Velký rozdíl byl především v tom, že vývoj a obměna modelů nebyl tak rychlý a tak člověk na ulici vedle sebe potkával auta z roku 1940 i 1970 zároveň.

Něco jiného je samozřejmě to, že ta větší rozmanitost tvarů nebyla spoutána požadavky na pasivní bezpečnost, aerodinamiku atd.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!