Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: Důkaz, že automobilový středověk nebyl dobou temna

Je to přímý prapředek dnešních ostrých Fordů RS. Seznamte se: Ford Taunus 17M RS Hardtop Coupe P7b. Vyráběl se jen tři léta do roku 1971. A i dnes jezdí báječně! Devětačtyřicet let starý taunus svých 350 km veteránské lázeňské rally Carlsbad Classic perfektně zvládl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JA

Mno... a co Ford Taunus 15M? Čtyřválec do V, vrtání 90, zdvih 58..."citrónový" klouby vepředu a při největším krouťáku při 1850 otáčkách se to rozjíždělo na kterejkoliv kvalt...;-D;-D

0 0
možnosti
MN

Ty fordí V4 byly tenkrát populární, jezdily i v Saabech (když Saab skončil s dvoutaktem podle DKW)

Byly krátké, takže vpředu podélně nezabraly tolik místa, jako řadové motoru.

0 0
možnosti
JN

Jen tuzemská automobilka v něm zůstala.

0 0
možnosti
Foto

Která? Myslíte tu na jejíchž auta se od objednávky čeká přes půl roku?

0 0
možnosti
JP

J35i95ř33í 62P33u79d87i53l

26. 8. 2018 22:19

Když sednu do renaultu r5 s 43 kw a do fábie s 50kw, tak i když je u obou pod kapotou 1,4, tak ta fabie je chcíplej pes !! Je to opravdu úplně o něčem jiném. Prostě šlápneš na plyn a vystřelíš !!

0 0
možnosti
JN

No to je opravdu převratná myšlenka, když ten renault má hmotnost nekde kolem 850 kg a fabie cca 1200. A pro porovnání, základ pro renault byl kolem 30 kw, v první generaci nějakých 25 kW.

0 0
možnosti
VB

však ona by dnešní zhýčkané motoristy, kteří nutně potřebují vyhřívaná sedadla, volant, duální automatickou klimatizaci, tempomat, nejlíp adaptivní, posilovač, pohon všech kol, nejlíp s vektorováním točivých momentů, centrální zamykání s dálkovým odvládáním, nejlíp bezklíčkový, navigaci, počítač, asistenty vzdálenosti vzadu i vepředu nejlíp s kamerou, led světlomaty s automatickým ovládáním, dešťový senzory, vyhřívané čelní okno, však ona by je ta nostalgie rychle přešla, kdyby s tím museli i jezdit a to ještě by nevěděli, co by je čeklalo za překvapení na benzínce, při doplnění paliva, sem s takovýma autama v té době jezdil, tak vím o čem to je

5 1
možnosti
PS

P68e23t54r 84S48u97c90h40ý

26. 8. 2018 21:04

Je mi záhadou, proč se v každém druhém článku o autech probírá, jak báječný výkon a zátah má 1.0 TSI. Přitom se stačí podívat do nabídky Konzernu, je to plečka pro levné modely a základní výbavy.

Atmosféry do Euro2 včetně skutečně měly šmak, který potom ztratily, v tom se autor článku vůbec neplete. A většina základních turbobenzínů jej také nemá, jakkoliv jsou výkonem dostačující. Není to ani v zadání pro jejich konstruktéry, bohužel ani potřebou většiny kupujících. Vždyť ti se přeci přepravují z místa A do místa B, jak tu někdo hezky řekl, co by tedy řešili jiného.

4 0
možnosti
JB

Možná ten šmak měly, ale vetšině to bylo stejně někde, ta potřebovala prostě jezdit.

Jinak k těm motorům. Mi se třeba libí, jak samozvaní konstruktéři, nejsou schopni zdůvodnit, v čem má být větší motor, s menším výkonem a menším točivým momentem a méně příznivým průběhem lepší a neustále opakují takové ty na ničem založené kecy.

0 2
možnosti
KM

K78a45r39e82l 76M85a47z24a94č

26. 8. 2018 20:42

To je zas titulek! Editor, který ví o autech asi tolik, co já o operaci mozku. To diletantství tady je hrozné.

Doba temna je nyní!!

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
6 1
možnosti
JS

ale my s tou Bruselí zatočíme!

1 2
možnosti
MT

Doba temna? Doba temna zacala v automobilovem prumyslu nekdy koncem 80 let. Dnes se vyrabeji unifikovane pixle, ktere se lisi max. napisem na karoserii.

5 1
možnosti
VB

no hlavně si musíš taky uvědomit, že kdyby se dělali samý skvosty, tak si je zase nekoupíš, protože bys na mně neměl a jen se díval, jak občas kolem tebe projede skvost, když bys čekal na autobus, ono to tak totiž není, že si v té době mohl tohle auto každej koupit a nemusel jezdit v nějakým obyčejným rapidu, schválně si tipni, kolik lidí u nás si mohlo tohle auto v roce 1971 koupit

2 0
možnosti
Foto

M76a52r10e45k 10C31e16r52n91y

26. 8. 2018 13:00

Tenkrát se auto poznalo uz z dálky, dneska si musim precist napis na kufru.

25 0
možnosti
VV

Jasne, tenkrat ho navrhovala studia. Ne programy, ktere vytvari pro vsechny automobilky jedna firma.

1 1
možnosti
VV

To byly doby, kdy se auta jeste lisila tvarem karoserie.

26 2
možnosti
JT

J67a28k85u16b 45T14u83r51e87k

26. 8. 2018 13:05

Myslíte třeba takto https://www.classiccarratings.com/auction-results/opel-rekord-1900-1970-114892485-scottsdale-2016-6310

Auta ze stejné doby si byla podobná vždy. Velký rozdíl byl především v tom, že vývoj a obměna modelů nebyl tak rychlý a tak člověk na ulici vedle sebe potkával auta z roku 1940 i 1970 zároveň.

Něco jiného je samozřejmě to, že ta větší rozmanitost tvarů nebyla spoutána požadavky na pasivní bezpečnost, aerodinamiku atd.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...