Byl to čtyřválec s obsahem 2,9 litru, výkonem 20 koňských sil, maximální rychlostí 70 kilometrů za hodinu, spotřebou okolo 14 litrů na sto kilometrů, vážil 600 kilogramů a především stál 825 dolarů, díky čemuž byl dostupný i pro příslušníky střední vrstvy.
Poté, co byla v roce 1913 zavedena jeho pásová výroba, klesla i jeho cena - až na konečných 260 dolarů.
Jeho karoserie, nejprve dřevěná, potažená plechem, od roku 1911 celokovová, byla nabízena v různých variantách. I když zpočátku byly vozy i granátově červené, sytě zelené, modré, nebo šedé, od roku 1914 měly barvu výhradně černou. Plechová Lízinka byla maximálně spolehlivá, odolná a jednoduchá.
Řidič, pokud nebyl naprostý technický antitalent, si prý dokázal případné defekty opravit sám za pomoci šroubováku, drátu a žvýkací gumy.
Ford model T byl první automobil na světě, který se vyráběl na běžícím pásu. Když z něj 27. května 1927 sjela poslední Lízinka, měla výrobní číslo 15 007 033. Teprve o mnoho desetiletí později tento rekord překonal legendární Brouk z Volkswagenu.