Diskuze
Fordům zachutnala elektřina. V Evropě už se prodává nabíjecí dodávka
Děkujeme za pochopení.
habásko
Je to pravda ?
Prý se k elektromobilům bude dodávat profi odtahové lano a pro řidiče univerzální časová jízdenka na všechny druhy dopravy aby se dostal domů ?
newcoast
Jen
co dovyvynou kapacitní kondenzátory tak to spalovací motor spočítané v jakékoliv formě.Už aby to bylo.
cenzore_zdar
Connect je drahej
Uz v benzinu, kdy zanej chtej 400k, ale chtit mega za el. verzi je uplnej ulet. To bych se musel pekne otacet abych projezdil 600k v palivu ( benzin nebo LPG) :-D
Tajemný muž
Re: Connect je drahej
600.000,-- v palivu to je 17.142 litrů (při 35,--Kč/l), to při průměrné spotřebě 7l/100Km činí 244.900 km, takže se to vyplatí jen pro ty, kteří využívají auto k podnikání (např. rozvážkové služby apod.). Navíc je to trochu problém udělat na krátkých trasách a v městském provozu. Já osobně jsem za 7 let najezdil něco přes 120.000, což je polovina. Jo, něco jiného je to při spotřebě 14l/100km (velké SUV) - to už činí 122.500km a to už je reálné. Když už si ale kupuju velké SUV (nebo, chcete-li, SAV) typu BMW X6, rozhodně s ním plánuje delší cesty a to pohon čistě na elektřinu nenabídne (navíc u tak těžkého auta by byl dojezd hodně omezený), takže radši sáhne po hybridu, který spotřebu sníží tak na 9l/100km.
Za mě je to jasné, dokud cena nespadne pod 150% ceny benzíňáku (či nafťáku), nemá moc význam o tom uvažovat.
littlemoon
koukám a divím se...
Stále nechápu proč jdou cestou nabíjecích baterií .To mě připadá jako záměrně slepá ulička s ohromnou ekologickou zátěží. Jednodušší by mi připadal vodíkový spalovací motor nebo el. vodíkové články.
Jsem sice laik ale stejně mi to prostě nedává smysl.
Jožin z planin
Re: koukám a divím se...
Vodíkový spalovací motor není vhodný, protože vodík má velmi vysokou teplotu spalování (asi 3000 stupňů) a jen tak nějaký válec nebo turbína to nevydrží.
Palivový článek je lepší, ale drahý (katalyzátorem na membráně je platina) a má problém se skladováním paliva (to platí i pro spalovací motor). Vodík je totiž velmi lehký a to i v kapalném stavu, takže nádrž by musela být obrovská a v případě kapalného i velmi dobře chlazená.
Raději bych viděl methan, který se dá jednak vyrábět (i když technologie není dotažená) jednak těžit (ale zásoby nejsou zas tak velké, aby to stačilo pro všechna auta na dlouhou dobu) a jednak v malém množství vyrábět z odpadu. Funguje jak ve spalovacím motoru tak i na palivovém článku a nádrž se nemusí chladit.
Další variantou je methanol nebo ethanol (u toho nevím, jak je to s palivovým článkem). Oproti methanu mají výhodu kapalného skupenství, ale zase nejdou těžit (maximálně tak z rostlin, což je málo). S výrobou je podobný problém jako s methanem.
Thyronx1
Electric Focus na fotkach
http://www.plugincars.com/ford-focus-electric-photos-videos.html-0
Thyronx1
I' sorry
ted jsem si precetl clanek a zjistuji ze novinar je dobre informovan. Omlouvam se.
Thyronx1
Pracuji 16 let v zavode Ford MAP
kde se vyrabi Focusy benzinaky a zacinaji sjizdet prvni BEV (elektricke). Je treba si uvedomit ze elektricke auto neni pro kazdeho a ma sve velke minusy. Rozhodne v dohledne dobe NEMUZE nahradit hybridy a plug-in hybridy jako bude treba C-max (oznacovany zatim symbolem C344.
Elektricky Focus ma 2 baterie ktere dohromady davaji napeti asi 300V. DC2DC menic meni napeti z 300V baterie na tradicnich 12V pro napajeni pristroju, svetel ... vozu. Dojezd na Lithium Ion baterii je asi 100 mil (160km). Klimatizace slouzi nejen ke chlazeni/ohrivani baterie resp.udrzuje jeji teplotu na optimalni urovni. Jedno nabiti baterie z 240V zasuvky stoji Amika 2 az 3 dolary a vezme 3-4 hodiny.
V USA je nekolik tisic nabijecich stanic pro elektromobily a dosud poskytuji nabijeci sluzby zcela zdarma. Nicmene p[o case az bude elektromobilu pribyvat, budou asi zpoplatneny. Baterie ma zaruku 7 let.
thyronx@seznam.cz
Thyronx1
Re: Pracuji 16 let v zavode Ford MAP
Nissan Leaf ma stejny dojezd a nabiji se asi 8 hodin z 240V zasuvky. Cena 31,000 USD po sleve jakou dava FED pri nakupu noveho elektromobilu.
Focus je proti nemu ale uz auto. Je vetsi, je modernejsi a jak pripominam zas: Neni pro kazdeho. Je pro toho kdo se chce vzdat zavislosti na kapalnych palivech. Max rychlost je 85mph = ~130km/h
Pri jizde s kopce se dobiji 23kWh baterka, a naopak svetla, klimatizace, topeni, a pod baterku zase rychleji vybijeji. Budiky na pristrojovce spolehlive ukazuji na jakou vzdalenost jeste mate "stavu" pri vasem stylu jizdy a v rovinatem terenu. Samozrejmosti u vsech Fordu je komunikacni system SYNC, vymozenost MyKey , integrovany otevirac garazovych dveri, sterace citlive na hustotu deste, navadeci system, antiblokove brzdy, tempomat... vse v cene.
Odpich elektrickych aut je neporovnatelny s nicim spalovacim. V okamziku kdy slapnete na pedal, mate plnou kapacitu baterie na kolech a kdyz se jim to povede prenes na vozovku, vystrelite z krizovatky jak strela.
2718
Tady píšou
Tady píšou něco o 300tis km, bude to ale asi nadhodnocené...
http://www.elektromobily.org/wiki/Nej%C4%8Dast%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_ot%C3%A1zky_k_elektromobil%C5%AFm
2718
Re: Tady píšou
To patřilo k dotazu pode mnou, stejně se rozsypal odkad. Je to na http://www.elektromobily.org/ a v levém sloupci 4. tý odkaz "Nejčastější otázky..."
Lukas Kalista
zivotnost
vsude se uvadi, kolik ktery elektromobil ujede na nabiti... Ale zatim jsem se nikde nedocetl, jaka muze byt zivotnost baterii. Kdyz si predstavim, jak mala je jejich zivotnost napriklad v bookach, tak se mi elektromobil moc prakticky nezda (byt jinak by se mi moc libil). Ale ze by se mi chtelo platit kazde dva roky vymenu baterii? Na kolik to vyjde? Tipuji tak kolem 80 tisic (a to si ani nepredstavuji, jaka by to byla zatez pro zivotni prostredi z tech milionu aut)
Thyronx1
Re: zivotnost
neznam zivotnost ale Chevy Volt, a Ford davaji 7 let zaruku na baterie. Nissan Leaf nevim. Toho se ale prodava hrozne malo. Myslim hlavne proto, ze lide nejsou na elektromobily jeste pripraveni. Neni sranda utratit balik penez za neco ceho budu pozdeji litovat. Elektromobil je diametralne rozdilny od spalovaciho vozu.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha