Diskuze

Fordům zachutnala elektřina. V Evropě už se prodává nabíjecí dodávka

Ford přestává elektromobily jen ukazovat po autosalonech. Elektrické dodávky Transit Connect nejdřív testovaly dvě evropská města, teď míří do prodeje. V příštím roce dorazí focus na baterky a v roce 2013 hybrid C-MAX, u kterého půjde dobít li-ion baterie ze zásuvky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

habásko

4. 10. 2011 11:46
Je to pravda ?

Prý se k elektromobilům bude dodávat profi odtahové lano a pro řidiče univerzální časová jízdenka na všechny druhy dopravy aby se dostal domů ?

0 0
možnosti

newcoast

1. 10. 2011 15:05
Jen

co dovyvynou kapacitní kondenzátory tak to spalovací motor spočítané v jakékoliv formě.Už aby to bylo.

0 0
možnosti

cenzore_zdar

30. 9. 2011 8:34
Connect je drahej

Uz v benzinu, kdy zanej chtej 400k, ale chtit mega za el. verzi je uplnej ulet. To bych se musel pekne otacet abych projezdil 600k v palivu ( benzin nebo LPG) :-D

0 0
možnosti

Tajemný muž

30. 9. 2011 8:59
Re: Connect je drahej

600.000,-- v palivu to je 17.142 litrů (při 35,--Kč/l), to při průměrné spotřebě 7l/100Km činí 244.900 km, takže se to vyplatí jen pro ty, kteří využívají auto k podnikání (např. rozvážkové služby apod.). Navíc je to trochu problém udělat na krátkých trasách a v městském provozu. Já osobně jsem za 7 let najezdil něco přes 120.000, což je polovina. Jo, něco jiného je to při spotřebě 14l/100km (velké SUV) - to už činí 122.500km a to už je reálné. Když už si ale kupuju velké SUV (nebo, chcete-li, SAV) typu BMW X6, rozhodně s ním plánuje delší cesty a to pohon čistě na elektřinu nenabídne (navíc u tak těžkého auta by byl dojezd hodně omezený), takže radši sáhne po hybridu, který spotřebu sníží tak na 9l/100km.

Za mě je to jasné, dokud cena nespadne pod 150% ceny benzíňáku (či nafťáku), nemá moc význam o tom uvažovat.

0 0
možnosti

littlemoon

30. 9. 2011 8:03
koukám a divím se...

Stále nechápu proč jdou cestou nabíjecích baterií .To mě připadá jako záměrně slepá ulička s ohromnou ekologickou zátěží. Jednodušší by mi připadal vodíkový spalovací motor nebo el. vodíkové články.

Jsem sice laik ale stejně mi to prostě nedává smysl.:-/

0 0
možnosti

Jožin z planin

30. 9. 2011 8:19
Re: koukám a divím se...

Vodíkový spalovací motor není vhodný, protože vodík má velmi vysokou teplotu spalování (asi 3000 stupňů) a jen tak nějaký válec nebo turbína to nevydrží.

Palivový článek je lepší, ale drahý (katalyzátorem na membráně je platina) a má problém se skladováním paliva (to platí i pro spalovací motor). Vodík je totiž velmi lehký a to i v kapalném stavu, takže nádrž by musela být obrovská a v případě kapalného i velmi dobře chlazená.

Raději bych viděl methan, který se dá jednak vyrábět (i když technologie není dotažená) jednak těžit (ale zásoby nejsou zas tak velké, aby to stačilo pro všechna auta na dlouhou dobu) a jednak v malém množství vyrábět z odpadu. Funguje jak ve spalovacím motoru tak i na palivovém článku a nádrž se nemusí chladit.

Další variantou je methanol nebo ethanol (u toho nevím, jak je to s palivovým článkem). Oproti methanu mají výhodu kapalného skupenství, ale zase nejdou těžit (maximálně tak z rostlin, což je málo). S výrobou je podobný problém jako s methanem.

0 0
možnosti

Thyronx1

30. 9. 2011 4:07
I' sorry

ted jsem si precetl clanek a zjistuji ze novinar je dobre informovan. Omlouvam se.

0 0
možnosti

Thyronx1

30. 9. 2011 3:46
Pracuji 16 let v zavode Ford MAP

kde se vyrabi Focusy benzinaky a zacinaji sjizdet prvni BEV (elektricke).  Je treba si uvedomit ze elektricke auto neni pro kazdeho a ma sve velke minusy. Rozhodne v dohledne dobe NEMUZE nahradit hybridy a plug-in hybridy jako bude treba C-max (oznacovany zatim symbolem C344.

Elektricky Focus ma 2 baterie ktere dohromady davaji napeti asi 300V. DC2DC menic meni napeti z 300V baterie na tradicnich 12V pro napajeni pristroju, svetel ... vozu. Dojezd na Lithium Ion baterii je asi 100 mil (160km). Klimatizace slouzi nejen ke chlazeni/ohrivani baterie resp.udrzuje jeji teplotu na optimalni urovni. Jedno nabiti baterie z 240V zasuvky stoji Amika 2 az 3 dolary a vezme 3-4 hodiny.

V USA je nekolik tisic nabijecich stanic pro elektromobily a dosud poskytuji nabijeci sluzby zcela zdarma. Nicmene p[o case az bude elektromobilu pribyvat, budou asi zpoplatneny. Baterie ma zaruku 7 let.

thyronx@seznam.cz

0 0
možnosti

Thyronx1

30. 9. 2011 4:03
Re: Pracuji 16 let v zavode Ford MAP

Nissan Leaf ma stejny dojezd a nabiji se asi 8 hodin z 240V zasuvky. Cena 31,000 USD po sleve jakou dava FED pri nakupu noveho elektromobilu.

Focus je proti nemu ale uz auto. Je vetsi, je modernejsi a jak pripominam zas: Neni pro kazdeho. Je pro toho kdo se chce vzdat zavislosti na kapalnych palivech. Max rychlost je 85mph = ~130km/h

Pri jizde s kopce se dobiji 23kWh baterka, a naopak svetla, klimatizace, topeni, a pod baterku zase rychleji vybijeji. Budiky na pristrojovce spolehlive ukazuji na jakou vzdalenost jeste mate "stavu" pri vasem stylu jizdy a v rovinatem terenu. Samozrejmosti u vsech Fordu je komunikacni system SYNC, vymozenost MyKey , integrovany otevirac garazovych dveri, sterace citlive na hustotu deste, navadeci system, antiblokove brzdy, tempomat... vse v cene.

Odpich elektrickych aut je neporovnatelny s nicim spalovacim. V okamziku kdy slapnete na pedal, mate plnou kapacitu baterie na kolech a kdyz se jim to povede prenes na vozovku, vystrelite z krizovatky jak strela.

0 0
možnosti

2718

30. 9. 2011 3:42
Tady píšou

Tady píšou něco o 300tis km, bude to ale asi nadhodnocené...

http://www.elektromobily.org/wiki/Nej%C4%8Dast%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_ot%C3%A1zky_k_elektromobil%C5%AFm

0 0
možnosti

2718

30. 9. 2011 3:44
Re: Tady píšou

To patřilo k dotazu pode mnou, stejně se rozsypal odkad. Je to na http://www.elektromobily.org/ a v levém sloupci 4. tý odkaz "Nejčastější otázky..."

0 0
možnosti

Lukas Kalista

30. 9. 2011 3:12
zivotnost

vsude se uvadi, kolik ktery elektromobil ujede na nabiti... Ale zatim jsem se nikde nedocetl, jaka muze byt zivotnost baterii. Kdyz si predstavim, jak mala je jejich zivotnost napriklad v bookach, tak se mi elektromobil moc prakticky nezda (byt jinak by se mi moc libil). Ale ze by se mi chtelo platit kazde dva roky vymenu baterii? Na kolik to vyjde? Tipuji tak kolem 80 tisic (a to si ani nepredstavuji, jaka by to byla zatez pro zivotni prostredi z tech milionu aut)

0 0
možnosti

Thyronx1

30. 9. 2011 4:09
Re: zivotnost

neznam zivotnost ale Chevy Volt, a Ford davaji 7 let zaruku na baterie. Nissan Leaf nevim. Toho se ale prodava hrozne malo. Myslim hlavne proto, ze lide nejsou na elektromobily jeste pripraveni. Neni sranda utratit balik penez za neco ceho budu pozdeji litovat. Elektromobil je diametralne rozdilny od spalovaciho vozu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.