Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Forman byl za 42 platů, na fabii stačí 11

  14:05aktualizováno  14:05
Hádanka: co má společného Citroën ZX z roku 1991 a hybridní limuzína Lexus LS 600h z roku 2008? Asi byste to neuhádli: cenu, za kterou se ve své době prodávali. Kdo měl před 17 lety 499 900 korun na Citroën ZX Aura turbodiesel, jehož nejlepší výbavou byla manuální klimatizace, měl by po přepočtu na dnešní ceny 2,8 milionu korun na limuzínu, nabitou nejmodernějšími technologiemi a neskutečným luxusem.

Škoda Forman | foto: Škoda Auto

Auta byla tenkrát podle ceníků skoro stejně drahá jako dnes, ovšem průměrný plat byl třeba v roce 1993 čtyřikrát nižší. Takže pokud jste chtěli v roce 1994 koupit za 298 tisíc korun Škodu Forman Solitaire, potřebovali jste na ni vydělávat 42 měsíců; dnes vám na Fabii Combi za 269 900 korun stačí hrubých platů jen jedenáct. Pro zajímavost, i cena zmíněného formana přepočítaná do dnešních relací je doslova astronomická: 950 tisíc korun.

A samozřejmě, že nabízená výbava byla na dnešní dobu směšná. Ještě v roce 1996 byl základní model Škoda Felicia LX 1.3 40 kW za 219 900 korun bez posilovače řízení, tónovaných skel, výškově stavitelných sedaček, s neděleným zadním opěradlem, bez otáčkoměru i centrálního zamykání. O klimatizaci, ale třeba i elektrickém ovládání oken jste si mohli nechat zdát, ty byly vyhrazeny nejluxusnějším verzím Laurin a Klement, jejichž cena šplhala ke 400 tisícům korunám. Za takové peníze dnes koupíte třeba mercedes...

Chcete vědět více?

Auta jsou nejlevnější v historii. Auto se vyplatí koupit teď! Čtěte více v zítřejší MF DNES.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.