Auta byla tenkrát podle ceníků skoro stejně drahá jako dnes, ovšem průměrný plat byl třeba v roce 1993 čtyřikrát nižší. Takže pokud jste chtěli v roce 1994 koupit za 298 tisíc korun Škodu Forman Solitaire, potřebovali jste na ni vydělávat 42 měsíců; dnes vám na Fabii Combi za 269 900 korun stačí hrubých platů jen jedenáct. Pro zajímavost, i cena zmíněného formana přepočítaná do dnešních relací je doslova astronomická: 950 tisíc korun.
A samozřejmě, že nabízená výbava byla na dnešní dobu směšná. Ještě v roce 1996 byl základní model Škoda Felicia LX 1.3 40 kW za 219 900 korun bez posilovače řízení, tónovaných skel, výškově stavitelných sedaček, s neděleným zadním opěradlem, bez otáčkoměru i centrálního zamykání. O klimatizaci, ale třeba i elektrickém ovládání oken jste si mohli nechat zdát, ty byly vyhrazeny nejluxusnějším verzím Laurin a Klement, jejichž cena šplhala ke 400 tisícům korunám. Za takové peníze dnes koupíte třeba mercedes...
Chcete vědět více?
Auta jsou nejlevnější v historii. Auto se vyplatí koupit teď! Čtěte více v zítřejší MF DNES.