Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Formule Ford s malým tříválcem je rychlejší než lamborghini

  8:07aktualizováno  8:07
Automobilka Ford zvolila velmi zajímavý způsob propagace svého litrového tříválce EcoBoost. Zabudovala jej do monopostu Formule Ford a ten prohnala po Nürburgringu v nebývale rychlém čase.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost | foto: Ford

Formuli Ford standardně pohání přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru a monopost nesmí na silnice. Ford ale připravil speciální verzi, do které namísto čtyřválce zabudoval svůj tříválec 1,0 litru a která je díky dalším změnám homologovaná pro provoz na běžných silnicích.

Formule tak dostala blatníky, přední a zadní světlomety, směrová světla, zpětná zrcátka i klakson. Silniční jsou i pneumatiky. Podle všeho ale Ford tenhle speciál vyrábět nebude. Proč tedy tento krok? Jednoduše aby se Ford mohl pochlubit tím, že speciální monopost s tříválcem EcoBoost je jedním z nejrychlejších "produkčních" vozů na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring.

Čas na jedno kolo má hodnotu 7 minut 22 sekund, což upravenou Formuli Ford řadí na 11. místo v tabulkách, daleko před mnohem výkonnější supersporty jako třeba Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo a Pagani Zonda.

Ford se také chlubí tím, že speciální monopost je na Nordschleife nejrychlejším silničním vozem se čtyř nebo méně válcovým motorem. Na další rekord by mohl aspirovat motor sám. Ford totiž litrový tříválec pro účely jízdy vyladil na výkon 151 kW, tedy 205 koní. Díky tomu zrychlí lehká formulka na stovku za méně než čtyři sekundy a maximální rychlost činí 255,5 km/h.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost

Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je tříválcová formule také velmi úsporná. Při rychlosti 120 km/h má spotřebu jenom pět litrů na 100 kilometrů, v rychlosti 56 km/h je to dokonce jenom 2,4 litru.

Tyto výsledky pomohou automobilce dále propagovat svůj neobvyklý motor. V sériové podobě se tříválec 1.0 EcoBoost ve výkonových verzích 100 a 125 koní poprvé objevil pod kapotou kompaktního Fordu Focus. Více o focusu 1.0 EcoBoost v našich prvních dojmech Ve Focusu jej volí 30 procent zákazníků.

Motor EcoBoost se chystá také pod kapotu kompaktního MPV B-Max i většího bratříčka C-Max, nově se motor dostane i do faceliftovaného modelu Fiesta. A  litrový EcoBoost v silnější verzi se 125 koňmi se stane i základním motorem nové generace Fordu Mondeo. Ta se představí na autosalonu v Paříži.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Ilustrační snímek

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Najdete na iDNES.cz