Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Formule Ford s malým tříválcem je rychlejší než lamborghini

  8:07aktualizováno  8:07
Automobilka Ford zvolila velmi zajímavý způsob propagace svého litrového tříválce EcoBoost. Zabudovala jej do monopostu Formule Ford a ten prohnala po Nürburgringu v nebývale rychlém čase.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost | foto: Ford

Formuli Ford standardně pohání přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru a monopost nesmí na silnice. Ford ale připravil speciální verzi, do které namísto čtyřválce zabudoval svůj tříválec 1,0 litru a která je díky dalším změnám homologovaná pro provoz na běžných silnicích.

Formule tak dostala blatníky, přední a zadní světlomety, směrová světla, zpětná zrcátka i klakson. Silniční jsou i pneumatiky. Podle všeho ale Ford tenhle speciál vyrábět nebude. Proč tedy tento krok? Jednoduše aby se Ford mohl pochlubit tím, že speciální monopost s tříválcem EcoBoost je jedním z nejrychlejších "produkčních" vozů na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring.

Čas na jedno kolo má hodnotu 7 minut 22 sekund, což upravenou Formuli Ford řadí na 11. místo v tabulkách, daleko před mnohem výkonnější supersporty jako třeba Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo a Pagani Zonda.

Ford se také chlubí tím, že speciální monopost je na Nordschleife nejrychlejším silničním vozem se čtyř nebo méně válcovým motorem. Na další rekord by mohl aspirovat motor sám. Ford totiž litrový tříválec pro účely jízdy vyladil na výkon 151 kW, tedy 205 koní. Díky tomu zrychlí lehká formulka na stovku za méně než čtyři sekundy a maximální rychlost činí 255,5 km/h.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost

Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je tříválcová formule také velmi úsporná. Při rychlosti 120 km/h má spotřebu jenom pět litrů na 100 kilometrů, v rychlosti 56 km/h je to dokonce jenom 2,4 litru.

Tyto výsledky pomohou automobilce dále propagovat svůj neobvyklý motor. V sériové podobě se tříválec 1.0 EcoBoost ve výkonových verzích 100 a 125 koní poprvé objevil pod kapotou kompaktního Fordu Focus. Více o focusu 1.0 EcoBoost v našich prvních dojmech Ve Focusu jej volí 30 procent zákazníků.

Motor EcoBoost se chystá také pod kapotu kompaktního MPV B-Max i většího bratříčka C-Max, nově se motor dostane i do faceliftovaného modelu Fiesta. A  litrový EcoBoost v silnější verzi se 125 koňmi se stane i základním motorem nové generace Fordu Mondeo. Ta se představí na autosalonu v Paříži.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.