Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Forte: nová kia pro celý svět

aktualizováno 
Forte - italsky síla. Ambice nové kie jsou jasné už z jejího názvu. Koncern Hyundai-Kia je momentálně pátým největším výrobcem aut na světě. Novinka mířící do nejobsazenější kategorie má na úspěchy posledních modelů navázat. Bude se prodávat v Asii, Americe a chybět nebude ani na evropských silnicích.

Kia Forte | foto: Kia

Cee´d zavedeným členům klubu, kterému se říká nižší střední třída a momentálně mu vládne VW Golf, pořádně zavařil. Jak Kia cee´d jezdí, čtěte zde

Povedená kia si zaslouží uznání už jen za rozruch, který vyvolala. Konkurence totiž musela zareagovat na její nízko nastavené ceny a sedmiletou záruční lhůtu. Za způsob, jakým rozhýbala trh s auty, si zaslouží být mezi nejvýraznějšími auty posledních let.

Muziku by ještě ráda přitvrdila nová Kia Forte. Tvary 453 centimetrů dlouhého a 177 cm širokého sedanu vycházejí ze studie Koup, která byla k vidění letos v březnu na autosalonu v New Yorku.

Koncem léta se forte začne prodávat v Koreji a Evropa ho přivítá příští rok. O pohon se prozatím budou starat benzinové motory 1,6 a dva litry. Pro Evropu ale motoráři pro forte už chystají turbodieselovou jedna-šestku a dvoulitr, které známe z cee´du. Mluví se také o přeplňovaném dvoulitrovém turbobenzinovém motoru.

Šéfdesignér Peter Schreyer a jeho tým už prý namalovali i třídveřové kupé, které dorazí se zpožděním.

Forte prý dostane systém bezklíčkového startování, za příplatek bude navigace, přikoupit půjdou třeba také sedmnáctipalcová kola.

Na neevropských trzích forte nahrazuje model Spectra, který se v Česku prodával pod jménem Cerato.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.