Automobilové lahůdkářství Essen, to je jeden z nejvýznamnějších veletrhů v Evropě.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Na motorshow do Essenu jezdí tradičně i automobilky. Ford přivezl hned několik kusů ikonického sportovního a závodního modelu GT40.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Stánek Audi ukáže šlapací minulost i supersportovní současnost.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Škoda přivezla ze svého muzea krásnou laurinku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Supersport Mercedes McLaren SLR je unikát sám o sobě, ještě mnohem vzácnější je ovšem extrémní provedení 722 Stirling Moss.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Malý roadster japonské Toyoty s ani ne litrovým motorem má obdivuhodně krátkou řadící páku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo SZ (vpravo) a RZ (vlevo) je unikát, který vznikl dohromady necelých třínáct stovek. Parádní modely, které karosárna Zagato stavěla na základech Alfy 75, jsou v Essenu na prodej hned v několika exemplářích.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Lamborghini Countach je k vidění hned několikrát, ale jen pár kousků je v původním provedení bez mohutných křídel a lemů kol. Dílo geniálního designéra Marcella Gandiniho tak lépe vynikne.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Rallyová legenda sedmdesátých let Lancia Stratos
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Essen Motor Show 2016 je hlavně prodejní výstavou. Koupit se tu dá i toto.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Mezi veteránisty stále frčí kusy v nálezovém stavu s nezaměnitelnou patinou.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jeden z největších exponátů vůbec - americký prototyp obytného vozu, které je dílem General Motors. Jmenuje se Futureliner.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Mercedes zvaný mamut letos slaví pětadvacáté výročí.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na první pohled je to veterán. Na druhý aktuální projekt¨z Británie. Klasické kupé typu GT od firmy David Brown Automotive ukrývá pod retro karoserií moderní techniku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
V expozici Mercedesu potkáte i pracovní stroj.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Toto Ferrari F40 je na prodej za milion eur.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Mercedes 600 vydržel ve výrobě přes dvacet let, tehdy i dnes je to zhmotnění majestátu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na Essen Motor Show 2016 potkáte i opravdové rarity, tato z padesátých let se jmenuje Frisky Sport Convertible.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo Tipo B stavěná pro Scuderii Ferrari
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo Tipo B stavěná pro Scuderii Ferrari
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Černočerné monstrum přivezlo do Essenu muzeum v Sinsheimu. To je to, kde je k vidění Concorde.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na Essen Motor Show 2016 přivítali i opravdové automobilové dědečky.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Klasický Land Rover si letos užívá vstup mezi veteránské celebrity. Po desítkách let ukončili jeho výrobu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Opel GT je jeden z nejslavnějších opelů. Když ho malovali, prý se inspirovali láhví od Coca-Coly.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Smutný konec jednoho zrenovovaného veterána může znamenat nový začátek u nového majitele.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Heinkel typ 154
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na výstavě seženete i kousky určené k renovaci
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo 6C 2500 SS Superleggera Coupé
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Homologační speciál Lancia Delta 4S
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo Montreal
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jaguar E-Type
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
BMW M1 s designem od Giorgetta Giugiara
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo patří k nejhojnějším značkám na výstavě. Tato se dokonce vloudila na stánek BMW.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
BMW M5 s karoserií kombi vzniklo z generace E36 jen pár set kusů
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Značka Bitter se proslavila úpravami opelů.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Maličká multipla opravdu odveze šest lidí
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na výstavě se najdou i velmi bizarní expozice
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Záporožec je v západní Evropě unikum.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Tatra 613 je pravděpodobně jediné české auto na výstavě v Essenu, na které narazíte mimo oficiální stánek Škody.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Porsche přivezlo unikáty ze svého muzea.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Koncept Audi Avus
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jeden z vývojových prototypů Škody 120 měl motor vepředu a pohon předních kol.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Plánované československé hospodářství si nemohlo dovolit nakupovat homokinetické klouby z kapitalistické ciziny. Z vývoje stodvacítky s předním pohonem tedy sešlo. Prototyp měl přední nápravu z renaulta. Znalci to poznají podle ráfků kol se třemi šrouby, které jsou viditelné na předchozí fotce.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Mikroauta v crashtestech zklamala
Autor: Euro NCAP
Když stará auta otevřou kapotu, nabídnou často okouzlující pohled na filigránskou mechaniku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Lamborghini Miura
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Lamborghini prezentuje nově otevřenou divizi renovující veterány.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo 75 z muzea automobilky, které loni otevřelo po dlouhé rekonstrukci.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Dnes už neexistující značka DAF byla průkopnicí variátorových automatických převodovek.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Francouzská značka nóbl aut jménem Facel Vega vyráběla auta jen deset let.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Essen Motor Show 2016
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Essen Motor Show 2016
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Essen Motor Show 2016
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Audi S Coupé je dnes už rarita.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Wartburg 353 se vyráběl od roku 1966 pětadvacet let.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Licenci na vývoj Isetty koupilo BMW od italského výrobce chladicích zařízení.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
BMW svou expozicí zaplnilo celý pavilon. Značka letos slaví století existence.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Na výstavě jsou k vidění také motorky.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Styl klasických amerických bouráků je nezaměnitelný.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Citroen DS jako kabriolet
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Ferrari oblékají hlavně rudou barvu. Netradiční zelená ale některým kouskům moc sluší.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Lancia je automobilka se slavnou minulostí, ale tragickou současností.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Výstava Techno Classica Essen patří k nejvýznamnějším veteránským veletrhům, koná se tradičně začátkem jara.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Aerodynamický koncept Abarth je dílem Pininfariny
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Závodní Mercedes 300 SLR Mille Miglia se kterým jezdil slavný Fangio
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Závodních speciálů je v Essenu k vidění celá řada, často za sebou mají velmi slavnou historii.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Citroën Typ H se vyráběl v letech 1948 až 1981.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Porsche 356 z muzea koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Uhádnout, o jaké auto není těžké. Prozradí ho typická barva.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Bugatti typ 35
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Bugatti patří k nejslavnějším značkám historie
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Značky se snaží své expozice oživit netradičními exponáty
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Škoda 1100 OHC je jedna z nejvzácnějších škodovek vůbec. Má status národní technické památky.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Volkswagen Transporter letos slaví čtyřicátiny
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Dnes je Range Rover výrobcem luxusních aut.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Pohled pod kapotu vozu zapomenuté značky Delage
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Výstava v Essenu zavírá v neděli 10. dubna.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Dnešními technologiemi jsou veterány zrenovované k dokonalosti. Vypadají často líp, než když byly nové.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Mercedes 300 SL Gullwing s racčími křídly patří k nejdražším autům. V Essenu jich je ovšem tolik, že si jich přestáváte všímat.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Osmiválec pro klasickou limuzínu Mercedes 600
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Typický interiér lamborghini sedmdesátých let
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
De Tomaso patřilo svého času k automobilové smetánce.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Interiér Mercedesu 300 SL
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Obyčejnou Alfu Romeo Giulietta s 1,6 pod kapotou si obchodníci dnes cení na 7 tisíc eur.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Volvo Amazon
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
V Essenu se prezentují také výrobci náhradních dílů, doplňků nebo servisního vybavení.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Poznáte, z jakého auta je tento motor? Jdetě na začátek galerie.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Německý autoklub ADAC měl kdysi ve flotile tento parádní kamion.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Značky v Essenu prezentují také novinky. Ta nejžhavější v podání Fiatu oprašuje slavné jméno 124 Spider.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Alfa Romeo se nadechuje k velkému návratu. Naznačuje to i v Essenu.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Na výstavě se prezentují také renovátorské dílny.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
BMW 507s karoserií od Albrechta Goertze je nádherné auto. Slavný bavorák byl ale prodejně obrovský propadák.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Volvo 1800 ES znají všichni pod přezdívkou „Sněhurčina rakev“.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Švédská značka vzdává v Essenu hold svým krásným kombíkům.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz