náhledy
Ford právě představil třetí generaci rodinného velkoprostorového modelu Galaxy. Vychází stejně jako v případě předchůdce z nižšího a sportovněji střiženého S-Maxe, který se chystá do prodeje.
Autor: Ford
Opravdových velkoprostorových aut ubývá. Automobilky tvrdí, že tolik klientů, kteří by chtěli tak obrovské auto, není. Výrobce lákají dnes módní crossovery. Jenže vícečlenných rodin a těch, kteří k tomu vozí hromadu nákladu, je stále hodně a ubývat jich asi nebude. A lavně je to stabilní skupina věrných zákazníků. A ti mají výběr velmi zúžený. Navíc je velmi těžké narazit na opravdu dobré auto. Model Galaxy patřil v předchozí generaci mezi premianty. Nové provedení, které je designově velmi podobné, bude chtít na úspěšný vůz navázat.
Autor: Ford
Nový Ford Galaxy opět nabídne až sedmimístný interiér a velké prosklené plochy. Třetí generace doplňuje asistenční systémy. Unikátem je systém sklápění i vyklápění sedadel ve druhé a třetí řadě stiskem tlačítka. Renault Espace, který byl donedávna přímým konkurentem, ale v nové generaci zamířil jinam (k crossoverům se zvýšeným podvozkem), umí pomocí tlačítek sedadla jen sklápět.
Autor: Ford
Sedadla ve druhé řadě lze při nastupování do třetí odsunout a sklopit jediným pohybem. Přední multifunkční sedadla dostanou i masážní funkci. Stehna, hýždě a záda jemně masíruje soustava 11 masážních polštářků. Sedačky jsou seřiditelné v osmi směrech a mají vyhřívání i odvětrávání. Při otevření dveří se bočnice sedáku vyfouknou, aby usnadnily vystupování. Přední opěrky hlavy lze nastavovat jak výškově, tak podélně. Volant může dostat elektrické nastavování a vyhřívání.
Autor: Ford
Zadní náprava „Integral Link“, kterou už mají Fordy Mondeo s S-Maxem, s odlehčenými hliníkovými spodními rameny má být zárukou komfortu. Z hliníku jsou také těhlice přední nápravy. "Při kontaktu s nerovnostmi vozovky, například při najetí na hranu výmolu, totiž ponechává zadním kolům více volnosti pohybu v podélném směru než tradiční zavěšení," popisuje výrobce. Zadní náprava může být opatřena také systémem samočinného vyrovnávání světlé výšky bez ohledu na aktuální zatížení. Za příplatek budou adaptivní tlumiče.
Autor: Ford
Přední kamera s děleným obrazem, umístěná v přední masce, zobrazuje na displeji v palubní desce prostor před vozem v úhlu 180 stupňů. Usnadňuje tak vjíždění do nepřehledných křižovatek. Nechybí systémy hlídání mrtvých úhlů,rozpoznávání dopravních značek, upozornění na vyjetí z pruhu a udržování v něm, adaptivní tempomat a sledování bdělosti řidiče.
Autor: Ford
Vedle čelních airbagů vepředu, kolenního airbagu řidiče a okenních airbagů chránících cestující na všech třech řadách sedadel nový Galaxy poprvé nabídne také boční airbagy pro sedadla ve druhé řadě.
Autor: Ford
Jako jeden z prvních modelů značky nabídne Galaxy systém adaptivního řízení s proměnným převodem. Regulaci posilového účinku zajišťuje elektrický posilovač, který zároveň kompenzuje přenos točivého momentu i dalších nežádoucích sil do řízení.
Autor: Ford
Pod kapotou se mimo jiné objeví nový vznětový agregát 2.0 TDCi Bi-Turbo. Díky přeplňování dvěma ze sebe dostane 154 kW (210 koní) a 450 Nm. Andrew Brumley, šéfmotorář Fordu slibuje, že dvojité sekvenční přeplňování úplně vymaže "turboefekt".
Autor: Ford
Jednodušší vznětový motor 2.0 TDCi, přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, má upravený blok, novou hlavu válců a nové vstřikování. Dostupný je ve variantách 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Základní benzinovou nabídkou bude 1.5 EcoBoost o výkonu 118 kW, silnější je pak 2.0 EcoBoost 176 kW (240 k).
Autor: Ford
Páté dveře mají bezdotykové ovládání, k jejich otevření či zavření stačí mávnout nohou pod zadním nárazníkem.
Autor: Ford
Nový Ford Galaxy
Autor: Ford
Ford SYNC 2 umožňuje ovládat telefon, audio, klimatizaci a navigaci hlasovými pokyny. Například když řeknete, že máte hlad, zareaguje vypsáním seznamu restaurací v okolí.
Autor: Ford
Inteligentní omezovač rychlosti sleduje dopravní značení a reguluje rychlost jízdy tak, aby řidič nevědomky nepřekročil limit platný v právě projížděném úseku. Další vychytávkou je předkolizní asistent s funkcí ochrany chodců, který zaznamenává chodce ve vozovce nebo v její blízkosti a začne automaticky brzdit, pokud vyhodnotí riziko střetu jako bezprostřední a řidič nezareaguje na varování. Výbavu doplní třeba i automatická dálková světla, nebo parkovací automat, který sám najde volné místo a vůz do něj navede.
Autor: Ford