náhledy
McLarenů 675LT vyrobí slavná britská značka jen 500. Písmena LT znamenají „long tail“, tedy prodlouženou záď. Ta vylepšuje aerodynamiku a dynamické schopnosti. Supersport představuje v Česku zastoupení této ikonické automobilky, která patří mezi legendy okruhového motorsportu.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
McLaren proslavilo hlavně účinkování ve Formuli 1. Z královny motoristických sportů přenáší technologie i do svých silničních aut.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
S modelem 675 LT automobilka odkazuje na finální závodní verzi F1 GTR pro šampionát FIA GT1 1997.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Model 675 LT vychází z kupé 650 a kromě výkonu, karoserie prodloužené o 34 milimetrů a velkého výsuvného křídla na zádi se liší také aerodynamikou a menší pohotovostní hmotností. Masivnějším použitím uhlíkového kompozitu a některých dílů z hypersportu P1 se konstruktérům podařilo ušetřit nezanedbatelných 100 kilogramů hmotnosti. Ale zmizela třeba klimatizace (auto na fotkách ji však má).
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
O pohon se stará zdokonalený vidlicový osmiválec M838T, který má podle automobilky přes padesát procent nových komponent. Dvakrát přeplňovaný agregát má nová turba i vačkové hřídele, přepracovanou hlavu, odlehčené ojnice, účinnější olejové čerpadlo a lehčí výfukové potrubí. Jeho maximální výkon vzrostl na 675 koní při 7 100 otáčkách, točivý moment posílil na 700 Nm.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Vylepšení se samozřejmě projevila i na dynamice. Ve sprintu na stovku je 675 LT sice rychlejší jen o desetinu (2,9 s), ale hranici 200 km/h atakuje za 7,9 sekundy, tedy o půl sekundy rychleji. Maximální rychlost je díky o 40 % vyššímu přítlaku naopak o 3 km/h nižší (330 km/h).
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Cena byla stanovena na 260 tisíc liber, což je zhruba 10 milionů korun. Auta značky založené novozélanďanem Brucem McLarenem jsou proslavená tradičním oranžovým lakováním.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Automobilka specializovaná na supersporty bude mít od příštího roku zastoupení ve Vestci u Prahy. Dealerství bude patřit do skupiny Miloše Bychla. Známý automobilový závodník se dnes zabývá hlavně prodejem luxusních lodí a drahé exkluzivní sporťáky k ním pasují.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Dosud prodeje McLarenů pro Českou republiku obstarávalo dealerství značky ve Vídni.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Při představení značky se v Česku objevila také letošní novinka v podobě McLarenu 675 LT, pětisetkusová série provedení s prolouženou zádí byla vyprodaná pár týdnů po premiéře.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
McLaren je pojem mezi milovníky okruhového motorsportu. Od roku 1966 jezdí Formuli 1 a v jeho monopostech si velikáni jako Alain Prost, Emerson Fittipaldi nebo Mika Häkkinen dojeli pro titul mista světa. McLareny ovšem jezdily i jné závody. Objevily se v seriálu Indycar a ve speciálu pro závody CanAm se v roce 1970 zabil zakladatel stáje Bruce Mclaren na trati v Goodwoodu. Bylo to v době, kdy britská stáj tento seriál opanovala. V devadesátých letech zase udělaly mclareny průvan v LeMans.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
McLaren 650
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
McLaren 650
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz