náhledy
Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.
Autor: Volvo
Volvo S90 se chce poměřit s německou prémiovou trojicí Audi A6, BMW 5 a Mercedes E.
Autor: Volvo
Výrazný, majestátní a elegantní design je dílem týmu okolo šéfdesignéra Thomase Ingenlatha, který přišel od Volkswagenu a kdysi mimo jiné zanechal výraznou stopu v designu škodovek.
Autor: Volvo
Pod kapotou dýchají výhradně dvoulitrové čtyřválce.
Autor: Volvo
Po modelu XC90 je to další model nové éry značky. Stojí na nové modulární platformě SPA, ve které jsou motory uložené vepředu napříč a poháněna jsou primárně přední kola. Obroda švédské automobilky už stála za posledních pět let 11 miliard dolarů.
Autor: Volvo
Vrcholné verze dostanou audiovýzbroj od renomované firmy Bowers&Wilkins.
Autor: Volvo
Nechybí armáda asistenčních systémů, aplikací a on-line služeb, které už se představily v první letošní novince Volva, velkém SUV XC90. Specialitou je speciální funkce asistenta hlídajícího překážky na silnici, aby uměl včas zasáhnout na brzdách. Nové vylepšení umí rozpoznat velká zvířata, která se mohou připlést do cesty. Ve Švédsku ho vyvinuli jako ochranu před losy.
Autor: Volvo
S90 nabídne mimo jiné funkci jakéhosi polovičního autopilota. Plně automatickou jízdu bez zásahu řidiče nezvládne. Ale do 130kilometrové rychlosti auto v pruhu s pomocí radaru a chytré elekroniky udrží bez zásahu šoféra. Automatika je schopna ovládat volant, brzdy i plyn.
Autor: Volvo
Sošné tvary jsou volvům vlastní už dlouhé roky, ale Ingenlath jim dokázal dát náboj.
Autor: Volvo
Charakteristickým znakem volv je obří kapota.
Autor: Volvo
"Uklizený" design interiéru je švédský patent. A ctí ho i moderní volva, přístrojovce tak vévodí velký tablet s ovládáním podobným prostředí iOS.
Autor: Volvo
Základní provedení s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem označené D4 pije naftu a má výkon 190 koní a 400 newtonmetrů, provedení D5 už má poháněná všechna kola (mezinápravová lamelová spojka od Borg-Warner), na která putuje 235 koní a 480 Nm.
Autor: Volvo
Pohon všech kol má i benzinová varianta T6 s výkonem 320 koní a konečně Volvo S90 T8 nabídne 407 koní a 670 Nm díky spolupráci turbobenziňáku s elektromotorem. Kromě základní verze dostanou všechna provedení do základní výbavy osmistupňový automat.
Autor: Volvo
Všimněte si relativně tenkých sedadel, šetří to kila i místo.
Autor: Volvo
Dobíjecí plug-in hybrid má elektromotor přidávající sílu na zadní kola.
Autor: Volvo
Poznávacím grafickým prvkem je ležaté T denního svícení předních světel tvořené LED. T má být odkazem na "Thorovo kladivo". Ingenlath se ve "světelných podpisech" vyžívá, právě on zavedl charakteristické C v koncových světlech moderních škodovek.
Autor: Volvo
Jednoduchá a extravagantní záď s velkými světly vyvolá asi nejvíc diskuzí.
Autor: Volvo
Volvo o sobě říká, že chce být zajímavou alternativou prémiovým značkám.
Autor: Volvo
Téměř pětimetrový sedan má pětisetlitrový kufr, široký je 1,9 a vysoký 1,44 metru. Rozvor je bez šesti cetnimetrů třímetrový. Hmotnost začíná na 1 800 kilogramech.
Autor: Volvo
Hned při premiéře na lednovém autosalonu v Detroitu uvidí S90 jednoho ze svých úhlavních rivalů v plné síle. Na stejné místo je totiž naplánované představení nové generace Mercedesu E.
Autor: Volvo
Časem má sedan doplnit provedení kombi, označené V90, spekuluje se, že by mohlo dorazit už v březnu na autosalon do Ženevy.
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Proporce jsou veskrze konvenční, dobře vyvážené, ale bez výstřelků.
Autor: Volvo
Koncová světla tvoří výrazný grafický prvek designu, ale asi ne každému se zalíbí.
Autor: Volvo
Dynamicky ubíhající koncový sloupek přidává vzhledu auta na ladnosti.
Autor: Volvo
Karoserie stavějící na nové modulární platformě, kterou kromě Volva využije také mateřská automobilka švédské značky, čínské Geely, staví na vysokopevnostní oceli.
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Třímetrový rozvor by měl být zárukou dostatku místa v podélném směru.
Autor: Volvo
Základní provedení dostane manuální převodovku.
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Tablet na přístrojovce má intuitivní ovládání, nejrychleji si zvyknou uživatelé zařízení od Applu.
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Obří logo na velké masce chladiče je dnes stále rozšířenější u více značek.
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo
Volvo S90
Autor: Volvo