náhledy
Že Toyota chystá novou generaci modelu Auris, bylo veřejným tajemstvím, představení konceptu je ovšem jedno z překvapení autosalonu v Ženevě. Hatchback bojující v nejnabitější kategorii aut v Evropě má siluetu podobnou předchůdci. Ale je to zcela nové auto.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Design navazuje na předchůdce, drží se designového stylu aktuálních toyot a zároveň se vyvarovává bláznivin některých modelů této japonské značky. Suma sumárum: je to střízlivá směs sportovnosti a zajímavých designérských prvků v kabátu klasického hatchbacku.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Základní tvary jasně navazují na aktuální provedení Aurisu. Martin Peleška, šéf českého zastoupení Toyoty, však pro iDNES.cz zdůrazňuje, že auto je zcela nové, stojí na platformě Toyoty označené TNGA, kterou používá například crossover C-HR nebo prius. Jak označení na autosalonovém modelu bez interiéru podtrhuje cedulkami místo registračních značek. Také příští auris dorazí v hybridním provedení. U Toyoty to ani jinak nejde.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Pro chystaný Auris se navíc počítá s novým hybridním pohonem, ve kterém figuruje nový benzinový dvoulitr. iDNES.cz ovšem zjistil další zajímavou - a pro český trh důležitější - informaci: také příští auris dorazí ve verzi kombi.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Auris první generace z roku 2010 byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty, který nabídl hybridní pohon. Nyní bude prvním modelem, který nabídne volbu dvou druhů hybridního pohonu.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Nabídka hnacích ústrojí pro současnou Toyotu Auris zahrnuje pět klasických spalovacích motorů a jeden hybridní pohon. Nový Auris, odrážející nepolevující zaměření značky na hybridní technologie, nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor – benzinovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním – a dále možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Nový Auris bude o 30 mm širší a o 40 mm delší, o tuto hodnotu narostl rozvor, což se projeví v prostornosti kabiny v podélném směru. Přední převis se zkrátil o dva centimetry, o stejnou hodnotu se protáhl zadní převis. Auto je o 25 mm nižší než předchůdce a u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci 47 mm.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Nový Auris představí Toyota v sériové podobě pravděpodobně na autosalonu v Paříži letos na podzim.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz