Jen pár hodin před zahájením pařížského autosalonu odhalila Škoda podobu svého nejnovějšího konceptu. Auto odhalující podobu nástupce modelu Rapid se prezentuje jako sportovec, i proto nese označení Vision RS odkazující na závodní a sportovně laděné modely značky.
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS v předpremiéře den před zahájením pařížského autosalonu.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Auto má velmi výraznou příď. Maska chladiče s mohutnými žebry má karbonový povrch. Sériové provedení bude umírněnější. Stejně tak prolamovaný a hodně členitý nárazník dozná změn.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Interiér je čtyřmístný, to je specialita škodováckých konceptů posledních sezon.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Vision RS bude patřit k nejvýraznějším konceptům letošního pařížského autosalonu.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Záď je také hodně členitá. Výrazný prolis ukončující zadní okno by měl sériovému vozu zůstat, stejně jako velký nápis Škoda.
Autor: Škoda Auto
Také interiér hraje na sportovní notu.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Koberečky v interiéru jsou z odpadu z listů ananasovníku.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Prostorný kufr má být jednou z výrazných konkurenčních výhod nového modelu.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Návrháři interiéru použili veganské materiály.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Linky přístrojovky naznačují podobu sériového provedení.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Velká dvacetipalcová kola mají výrazný aerodynamický design.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Zadní místa jsou stejně výrazně tvarovaná jako ta přední.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Velký, volně stojící tablet je dominantou přístrojové desky.
Autor: Škoda Auto
Opěradla sedadel v sobě mají větrací otvory.
Autor: Škoda Auto
Sériová podoba vozu bude umírněnější, bez velkých spojlerů, karbonových doplňků, na menších kolech a se střízlivějším interiérem.
Autor: Škoda Auto
Auto se v sériové podobě představí letos začátkem prosince.
Autor: Škoda Auto
Ještě v říjnu automobilka prozradí jméno sériového modelu. Podle informací iDNES.cz je už vybrané, ovšem zatím je tajné. Škoda chce nový nástupnický model posunout o kousek výš v nabídce značky.
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Škoda Vision RS
Autor: Škoda Auto
Nástupce modelu Rapid dostane jiné jméno a představí se pouze v jedné karosářské variantě - prodlouženém hatchbacku, který si v Boleslavi přejmenovali na Spaceback. Karosářské provedení liftback už nedorazí. Samotné jméno Spaceback by podle neoficiálních zpráv mělo být jednou z variant označení modelu, ve hře bylo prý i jméno Felicia.
Autor: Škoda Auto
Čtyřmístný interiér je vysloveně „autosalonový“, členitá výrazně tvarovaná sportovní sedadla a přístrojová deska vyrýsovaná vodorovnými liniemi a oživená skleněným dekorem, který mění barvu podle podsvícení, do sériového auta určitě nedoputují. Ale minimálně architektura přístrojovky se subtilním tabletem multimediálního centra dá představu o tom, co se chystá.
Autor: Škoda Auto
Parádní je volant s červenými doplňky.
Autor: Škoda Auto
Výrazně tvarované sedačky mají díly vyrobené technologií 3D tisku.
Autor: Škoda Auto
Bílý, agresivně laděný koncept ukazuje v podstatě finální podobu auta. Celkově auto působí mohutným dojmem, design je v porovnání s aktuálními vozy Škoda výrazně odlišný a odvážný, ostřejší; vznikal ještě pod vedením předchozího šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně, kterého před rokem nahradil Oliver Stefani.
Autor: Škoda Auto
Vision RS už svým názvem připomíná sportovní úspěchy značky a modely, které na ně odkazují. To dává naději, že by nový model mohl dorazit také v přiostřené variantě. Verze RS nyní Škoda vyrábí pro modely Octavia a nově i Kodiaq, v minulosti nabízela také Fabii RS.
Autor: Škoda Auto
Pařížský koncept je plug-in hybrid, to znamená, že kombinuje benzinový turbomotor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k), akumulátor lze dobít ze zásuvky.
Autor: Škoda Auto
Koncept je 4 356 mm dlouhý, 1 431 mm vysoký a 1 810 milimetrů široký. Rozvor náprav měří 2 650 mm. Kufr je 430litrový.
Autor: Škoda Auto
Špionážní snímek nástupce Škody Rapid
Autor: Auto-mania.cz
Auto stojí na platformě MQB v provedení pro malá auta koncernu Volkswagen, to znamená VW Polo nebo Seat Arona.
Autor: Auto-mania.cz