Řítíte se na kamion, zavřete oči, přichází náraz a když se proberete, zničená karoserie je centimetr od vašeho obličeje. Ruská firma Autobotanik dramaticky popisuje, jak Škoda Yeti zachránila posádce život, zničené auto se pak rozhodla opravit. Firma poskytla redakci iDNES.cz fotky z opravy.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Pravá strana vozidla byla až na prohnuté dveře téměř nepoškozená, levá strana na tom byla mnohem hůř.
Autor: autobotanik.livejournal.com
"Podle mě v autě jeli i andělé strážní, protože nikomu z posádky se kromě pár škrábanců nic nestalo," říká pro iDNES.cz Viktor, majitel firmy Autobotanik.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Majitelé došli k přesvědčení, že jejich yeti je šťastné auto a proto se rozhodli, že ho nebudou prodávat a pokusí se ho opravit.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Rozumný automechanik doporučí při pohledu na stav vraku jediné: odvézt na vrakoviště.
Autor: autobotanik.livejournal.com
"Takto zásadně poškozený vůz se neopravuje," říká rezolutně Vít Pěkný, generální ředitel pražského dealerství NH Car.
Autor: autobotanik.livejournal.com
V Rusku se však takové auto rozhodli opravit.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Auto má zásadně narušený skelet karoserie.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Náraz zcela zničil i zadní levé okno.
Autor: autobotanik.livejournal.com
V zadních dveřích byla vidět konstrukce zámků i reproduktory.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Zlomená střecha bývá - velmi zjednodušeně řečeno - jasným vodítkem k tomu, že je auto neopravitelné. Znamená to totiž, je že zásadně narušená pevnost karoserie.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Levý A sloupek prasknul, ale naštěstí se deformace zastavila včas a nedošlo k žádnému vážnějšímu zranění.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Přední "A" sloupek předního okna patří u všech aut k nejpevnějším dílům karoserie. U tohoto yetiho ho kamion přerazil.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Viktor přiznává, že sehnat náhradní díly na yettiho byl velký problém. Nakonec mu to zabralo celý měsíc, některé díly sehnal až v Bělorusku.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Jak ale sehnat světla, lišty, různé interiérové prvky, gumy, skla? "Nebylo to jednoduché," přiznal iDNES.cz Viktor.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Karoserie auta se po dílech sehnat dá, když ho ale v dílně seskládáte, určitě nebude mít požadované vlastnosti.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Velmi záleží i na spojení jednotlivých dílů. Ty se svařují, ale také nýtují a stále častěji lepí.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Poznáte, co je na obrázku?
Autor: autobotanik.livejournal.com
Pomačkaná střecha.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Detailní pohled na vnitřní část střechy po odstranění polstrování
Autor: autobotanik.livejournal.com
Při úklidu interiéru si nejvíce užil vysavač.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Na řadu pak přišla demontáž veškerých vnitřních částí na podlaze a levé straně automobilu.
Autor: autobotanik.livejournal.com
K deformaci došlo na celé levé části karoserie.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Bezpečnostní pásy splnily svojí funkci, teď je čekala demontáž.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Střecha na pravé straně se odtrhla od bočnice.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Rovnání střechy a sloupků na pravé straně.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Rovnání karoserie na rovnací stolici je velmi náročné.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Kombinace materiálů, dimenzace dílů a druh spojení přesně urči pevnost dané částí karoserie. Celá konstrukce má přesně stanovenou pevnost, torzní tuhost i programovanou deformaci. "Poslepování" takto zásadně narušené karoserie rozhodně tyto velmi důležité vlastnosti vozu nevrátí.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Vyvrtání otvorů slouží jako příprava na svařování.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Rám předního okna bývá nejpevnější částí karoserie vozu, musí unést celé auto při převrácení.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Na pohled se to nezdá, ale po tak silném nárazu mohou být zásadně poškozená i kola.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Renovace levého předního sloupku
Autor: autobotanik.livejournal.com
Montáž nového zadního dílu karoserie.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Oprava vozu Škoda Yeti v provedení ruské firmy Autobotanik připomíná spíš garážovou stavbu nového vozu.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Nahradit některé zásadní nosníky karoserie by se neodvážili ani ve značkovém specializovaném servisu.
Autor: autobotanik.livejournal.com
V Rusku ale očividně dodnes garážisté opravují totální vraky.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Napojení paty předního sloupku na zbytek karoserie je z konstrukčního hlediska velmi náročné.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Oprava se blíží ke konci.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Levá část karoserie je zcela nová.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Nenahrazovaly se jen vnější plechy, ale celá nosná struktura.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Vnější díly karoserie a dveře sehnali opraváři použité.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Nastává boj s vyrovnáním těch nejmenších mezer.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Auto připravené na lakování.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Koupili byste si takové auto, kdybyste viděli tyto fotky?
Autor: autobotanik.livejournal.com
Svařovat se musí pomalu a opatrně, důležité je opět hlídat lícování hran na všech částech.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Na karoserii se velmi často používá bodové sváření.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Příprava na lakování
Autor: autobotanik.livejournal.com
Vzpomínáte? Toto místo bylo po nehodě roztrhnuté.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Finální příprava na lakování.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Konečně mohou všechny díly na lakování.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Toto má být prý protikorozní nátěr interiéru. Jak odolný, je otázkou.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Dlouho očekávaný výsledek se konečně dostavil.
Autor: autobotanik.livejournal.com
Na pohled vypadá opravené auto docela slušně, co říkáte?
Autor: autobotanik.livejournal.com
Tato galerie mnohé přesvědčí, že je v některých případech opravdu lepší koupit nové auto. Hlavně pokud neumíte pořádně prověřit historii ojetiny.
Autor: autobotanik.livejournal.com