náhledy
Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým, vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Poválečné Německo nemělo zrovna chuť na šesti a osmiválcové koráby, nešťastná modelová politika tak dovedla BMW na pokraj bankrotu. Kolem projektu 107, který dal vzniknout BMW 700 se motal vídeňský dealer značky Wolfgang Denzel. Ten objednal u slavného italského karosáře Giovanniho Michelottiho návrh designu a prototyp postavený víceméně vlastními silami představil představenstvu značky.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Sázka na Michelottiho se vyplatila, v té době totiž evropské značky vlastní designérská studia neměly. U BMW ovšem už tehdy působil slavný Wilhelm Hofmeister, "vynálezce" typického prohnutého zadního sloupku BMW zvaného "hokejka".
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Na základech zvětšené Isetty, která se ve čtyřmístném provedení prodávala jako BMW 600, tak vznikl zachránce mnichovské značky.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
BMW 700 představené v roce 1959 vzniklo v několka modifikacích, kromě 150 tisíc sedanů se vyrobilo třicet tisíc kupátek a dva tisíce kabrioletů. Sedan a kupé s původní délkou 354 centimetrů a dvoumetrovým rozvorem se později o třicet centimetrů protáhly. Až do konce výroby v roce 1965 byly v nabídce krátké i prodloužené verze.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Sedmistovka zachránila BMW před bankrotem a vydělala také na slavnou "Neue Klasse" (BMW 1500/1800), která dorazila v roce 1961.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Sedmistovka bylo také první BMW se samonosnou karoserií. Všechna kola byla měla nezávislé zavěšení.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
BMW 700 dostalo vzduchem chlazený dvouválec s objemem 697 ccm (výkony od 30 do 40 koní) a čtyřstupňovou převodovku, uložené nad poháněnou zadní nápravou. Motor původem z motorky na rozpohybování 640kilového vozu stačil, na dvanáctipalcových kolech uháněl až 125 km/h. Rozjezd na stovku ovšem trval 26 sekund.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
BMW 700 se představilo v září 1959 na autosalonu ve Frankfurtu a byl z toho obrovský úspěch, i když sedmistovka nebyla zrovna levná. Už rok na to ovšem tvořila přes polovinu prodejů celé značky.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Sedmistovka byla jednou z mála BMW, kterému chyběly na přídi typické ledvinky, které jsou poznávacím znakem aut mnichovské značky. Vpředu totiž byl kufr a rezervní kolo.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Projekt sedmistovky zaujal koncem padesátých letech i Haralda Qandta a začal nakupovat akcie a zvyšovat svůj podíl ve značce. Od té doby rodina BMW ovládá.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Červený nádherně zrenovovaný kousek patří do sbírky firmy Renocar, která je v Česku se značkou úzce spjata.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
BMW 700 ze sbírky společnosti Renocar
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Italskou eleganci a lehkost, kterou dal autu Michelotti, v tvarech karoserie pozorný divák odhalí.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
BMW 700 bylo také prvním modelem, který přinesl sportovního ducha, který dnes ke značce patří.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz
Model se výrazně prosadil ve své době i na závodních tratích.
Autor: Jiří Mařík, pro iDNES.cz