náhledy
Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Leonid Brežněv, o kterém se mezi zasvěcenými straníky vědělo, že kromě zlata a diamantů má rád také auta, měl dostat největší českoslovovenský kočkolap své doby.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Nejlepšímu příteli československého lidu" chtěli komunisté v roce 1970 nadělit kupé Škoda 110 R, které tehdy prošlo modernizací, dnes by se řeklo faceliftem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do Moskvy putovaly hned dvě škodovky, aby si Brežněv mohl vybrat mezi modrou a bílou. Nelíbila se mu ani jedna, tak je vrátil.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Asi málokdo předpokládal, že se lidový sporťák ze spřáteleného Československa nebude obávanému Ukrajinci líbit. Brežněv se dokonce ani nenamáhal aspoň jedno z aut ze slušnosti přijmout, takže obě putovala zpátky do Mladé Boleslavi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vášnivý nimrod Brežněv byl zkrátka zvyklý na jiné svezení, v jeho garáži byla neuvěřitelná plejáda aut od kapitalistů. Brežněv vlastnil mimo jiné třeba dva Rolls-Roycy Silver Shadow, s jedním ale vjel pod nákladní auto.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V garáži měl podle různých zdrojů mezi 50 až 320 auty proslulých značek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé (prototyp - model 72) typ 718 K
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modré "erko" byl vlastně prototyp, který dostal úpravy připravované do výroby.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auty dobře zásobený Brežněv sice odmítl darem škodovku, na kterou musel průměrný občan Československa šetřit tři roky celý svůj plat, jeho vozový park přesto zůstává tím nejzajímavějším, co po nechvalně proslulém politikovi zůstalo. Některá jeho auta jsou dodnes v majetku státu, jiná zaparkovala v soukromých sbírkách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modré erko na fotkách je přesně to, se kterým Brežněv delegaci z ČSSR vyhodil.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Po návratu do republiky auto jezdilo v automobilce, zakrátko nabouralo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V roce 1972 auto koupil od AZNP (tehdy se tak Škoda jmenovala) známý zavodník Václav Bobek, do provozu ho ale přihlásil až v roce 1980.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modré erko, které Brežněv nechtěl, má velmi málo najeto a po pečlivé renovaci je v dokonalém stavu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R patří mezi nejkrásnější československá auta.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé (prototyp - model 72) typ 718 K
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé (prototyp - model 72) typ 718 K
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé (prototyp - model 72) typ 718 K
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé (prototyp - model 72) typ 718 K
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz