Tazio Nuvolari patří k nejvýznamnějším závodníkům historie. V Národním technickém muzeu v Praze je až do do 23. 9. otevřená parádní výstava věnovaná tomuto velikánovi. Výstava představuje závodníka mimo jiné prostřednictvím více jak 300 fotografií a dobových artefaktů. Nechybí ani jeho závodní stroje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hlavní hvězdou expozice je Bugatti T35.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pětatřicítka je nejúspěšnějším závodním vozem Bugatti. Vyráběla se v letech 1924 až 1935.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tazio Nuvolari koupil v roce 1927 čtyři auta T35, dvě si nechal a dvě poskytl svému příteli a soupeři Achille Varzimu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nuvolari s T35 vyhrál v roce 1927 Královskou cenu Říma.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bubnové brzdy byly ve své době standardem. Brzdný účinek byl ale spíše symbolický.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
I závoďáky se kdysi startovaly klikou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti T35 prý za sedm let své kariéry nasbíralo přes dva tisíce vítězství.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Slavný sicilský závod Targa Florio vyhrála T35 pětkrát za sebou v letech 1925 až 29.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou má dvoulitrový osmiválec převzatý z Bugatti T30.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor má výkon 100 koní při 3 000 otáčkách za minutu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vůz uměl uhánět až 185kilometrovou rychlostí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti vyrobilo celkem 96 kusů T35.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti T35 bylo u začátků Nuvolariho profesionální kariéry závodního automobilového jezdce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugattku pro Nuvolariho výstavu zapůjčilo Muzeum Aloise Samohýla ve Zlíně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 35 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Norton 500 M 18 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motocykl pohání čtyřtaktní jednoválec (objem 490 ccm).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor má výkon 21 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Norton 500 M 18 - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
S motorem je spřažená čtyřstupňová převodovka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sportovní stroj jel řadu závodů a dosáhl významných úspěchů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také Norton 500 M 18 sedlali závodníci Nuvolari a Varzi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nuvolariho stroj M 18 Speedy uměl jet až stošedesátkou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nuvolari byl na Speedym velmi úspěšný. V roce 1924 vyhrál kategorii do 500 ccm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Q-Type představilo britské MG v roce 1934.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto vycházelo z MG K3. Motor objemu 746 ccm byl přeplňovaný kompresorem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG mělo výkon 113 koní, existovala ovšem také verze "sprint" s výkonem 146 koní. To při přepočtu na litrový výkon znamená téměř 200 koní na litr. To bylo ve své době nevídané.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přesně se neví, kolik Q-Typů MG vyrobilo, uvádí se osm nebo devět kusů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jednomístná verze vozu dosáhla na okruhu Brooklands rychlosti 196 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
S prakticky identickým vozem vyhrál Nuvolari v roce 1933 International Tourist Trophy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podle Enza Ferrariho je Nuvolari vynálezcem techniky řízeného smyku - driftu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG Q-Type - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nuvolari byl jedním z prvních jezdců, který používal kuklu. Jezdec ji měl vyrobenou speciálně pro sebe z pevné kůže a polstrováním na temenu hlavy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Osobní fotoaparát Kodak Retina II Tazia Nuvolariho z 20. až 30. let minulého století - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava je věnovaná snímkům, které nafotil sám Nuvolari. Slavný závodník měl obrovský cit pro dobré zachycení situace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Během své závodní kariéry automobilového jezdce dosáhl na 92 vítězství (byl absolutním vítězem 55 závodů a 37 ve své kategorii), své umění potvrdil vítězstvím na Evropském šampionátu v roce 1932, dvakrát se umístil na 1. místě v celosvětovém žebříčku rychlostních závodů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohár, který vyhrál Nuvolari ve velké ceně v britském Donnington Parku v říjnu 1938. Jel tehdy s Auto Uninon Typ D.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohár, který Tazio Nuvolari vyhrál 22. 10. 1938 na IV. Velké ceně Donington Park s vozem Auto Union Type D - výstava Tazio Nuvolari v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz