Automobily a motocykly nevyčíslitelné historické hodnoty křižovaly Českým rájem. Prohlédněte si technické skvosty, které nabídl letošní ročník veteránské akce zvané Loukotě a řemeny.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Loukotě 2016 se konaly ve dnech 1. až 3. července, což se krylo s letošní Rally Bohemia. Co si však budeme namlouvat, větší skvosty nabídl Jičín. To se vůbec nedá srovnat.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Akce pořádaná Veteran Car Clubem Jičín je určena pro automobily do roku výroby 1918 a pro motocykly s řemenovým pohonem.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Letošní ročník Loukotí byl jubilejní desátý.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Francouzský San Sou Pap z roku 1923
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Na přelomu 19. a 20. století se firmě Laurin & Klement podařilo prodat 150 motocyklů londýnskému obchodníkovi panu Hewetsonovi. Byla to významná zakázka a první velký exportní úspěch boleslavské továrny.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Motocykly Laurin & Klement - Hewetson měly upravené logo na trubce hlavového složení. Obrazová část byla stará známá Slavia, texty však byly změněny, například místo "Mladá Boleslav" vidíme "London.W.", atd.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Nejstarším automobilem akce byl Autocar type 8 z roku 1902. Ne každý automobil na počátku věků disponoval klasickým volantem, ani tento ho neměl.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Mezi nejstarší automobily patřil "dřevák" Renault NC z roku 1903
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Renault VI z roku 1905
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Ford model T byl první velkosériově vyráběný automobil na světě. V letech 1908 až 1927 jich vzniklo přes 15 milionů. Milníkem byl rok 1913, kdy byla zprovozněna první pohyblivá montážní linka.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Některé pravěké automobily byly vybaveny i tachometrem. Zde vidíme přenos mechanického signálu tachometru Stewart na Fordu T.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Francouzský Lorraine-Dietrich z roku 1907 karosovaný jakýmsi Rothschildem připomíná kočár. Ostatně mnohé z tehdejších specializovaných karosáren, kterým se zadávala výroba lepších karosérií, začínaly před nástupem automobilů jako výrobci kočárů.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Automobil britského výrobce Belsize Motors (1914) blíže neurčitelného typu
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Jména některých dávno zaniklých výrobců automobilů jsou dnes takřka zapomenuta, například francouzská značka Stimula.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Britský Wolseley Stellite (1914)
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Starý Wanderer s flintou. Kromě ní vidíme i polní lopatku. Tato posádka se na nástrahy divokého Českého ráje připravila dokonale.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Německý motocykl z roku 1928 značky NSU se vyráběl ve městě Neckarsulm. To NSU znamenalo Neckarsulm Strickmaschinen Union a jak název napovídá, firma začínala s výrobou pletacích strojů. Nenechme se plést, zavedený pletařský název byl zachován i po kompletní změně výrobního programu na kolové dopravní prostředky.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Panhard-Levassor (1911), za pozornost stojí zpětná megazrcátka.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Panhard-Levassor (1911)
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
I stoletý vůz, je-li samozřejmě ve výborném stavu, jezdí jako drak.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Stoleté veterány mají velkou hodnotu nejen historickou, ale i finanční. Například Charron Limited z roku 1916 je dnes inzerován za bezmála jeden a půl milionu korun.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Americký Maxwell Q2 (1910)
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Maxwell 25 se do podmínek účasti vešel s roční rezervou. Vyroben byl v roce 1917.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Mezi ty vzácnější z již tak vzácných veteránů patří elegantní francouzský Chenard-Walcker Frankrig vyrobený v roce 1912.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Protože Fordů T bylo vyrobeno oproti ostatním vozům té doby nepočítaně, bývá tento typ také nejhojnějším účastníkem na Loukotích a řemenech v Českém ráji.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Praga Mignon v barvách rakouskouherské armády. V létě 1915 vznikly K. u. K. Kraftfahrtruppe, což byly automobilní jednotky, které používaly především nákladní automobily k zásobování fronty. Ale samozřejmě používaly i automobily osobní.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Hupmobile Runabout (1911)
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Britský Douglas byl výrobcem motocyklů. Neplést s americkou firmou Douglas Aircraft, která byla o jednu dimenzi napřed a vyráběla letadla.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Veteránská akce Loukotě a řemeny nemá v Česku obdoby. Nejstarší automobily a zároveň v takovém množství můžete spatřit jenom jeden víkend do roka v Českém ráji.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz