Už pošestnácté se konal sraz kultovních amerických svalovců. K hotelu Sen v Senohrabech u Prahy se sjelo na osmdesát Chevroletů Corvette, 11 vozů přijelo ze Švédska, 8 z Dánska, jeden z Finska, jeden z Polska a nechyběli ani Slováci, Rakušané či Němci.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nádherná Corvette C2 z šedesátých let byla ozdobou srazu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jednou z obdivovaných hvězd byla žlutá Corvette Z06 C7 ve verzi cabrio, která dorazila ze Švédska.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetta je zajímavou učebnicí vývoje karoserií. Na jejich výrobu se zpočátku používal laminát, následně plast a dnes moderní karbon.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetta třetí generace se vyráběla od roku 1968 až do začátku osmdesátých let.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Černá corvette z roku 1967 byla opravdovou perlou letošního srazu. Pod kapotou má vylepšenou verzi osmiválce, takové provedení neslo označení L88.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiéry klasických sportovních aut jsou nádherné. Zkuste spočítat všechny budíky na přístrojovce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jen stěží budete hledat svalnatější auto.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetty se vydaly také na tradiční spanilou jízdu po okreskách do Kolína.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sraz už tradičně jezdí početná skupina účastníků ze zahraničí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetta je zhmotnění americké automobilové krásy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetty patří mezi lacinější sporťáky, dojem však umí udělat mocný.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Celá modelová řada nejrychlejších chevroletů se pyšní lehkou stavbou už od roku 1953, kdy vyjel první model Corvette s kompozitní karosérii. Původně čistě sklolaminátovou, od konce šedesátých let pak z materiálu SMC. V jeho případě se zvýšil podíl vláken na úkor pryskyřice a formování probíhá pod vysokým tlakem. Dnes už má aktuální Corvetta některé díly karoserie z karbonu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ale ty moderní jsou vzhledem o dost umírněnější než kdysi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetty mají tradičně motor vepředu, ale už se nahlas mluví o tom, že chystaná osmá generace bude mít motor uprostřed.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
S corvettou je tradičně svázáno označení "stingray" (anglicky rejnok).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvettáři otevřeli kapoty a nechali návštěvníky nahlédnout na osmiválce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třetí generace C3 se vyráběla v letech 1968–1982
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dosud se prodalo prodala 1,5 milionu corvett.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aktuální sedmá generace se vyrábí od roku 2014.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dnes už se vyrábí sedmá generace corvetty.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetty mají tradičně neplechovou karoserii, původní laminát časem nahradil plast.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čtvrtá generace C4 se vyráběla v letech 1984–1996.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Otcem Chevroletu Corvette je Harley Earl, šéfdesignér General Motors měl rád chrom a okázalost amerických bouráků. Tvůrce křídlatého Cadillacu Eldorado a milovník sporťáků měl v garáži i několik evropských sportovních aut. Takového sporťáka chtěl postavit taky. Po dlouhých měsících přemlouvání, dohadování a ekonomických analýz dostal jeho projekt zelenou. Nesl kuriózní jméno "Opel sports car".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V nabídce Chevroletu vydržela corvetta dodnes.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Krásný chevrolet dostal jméno podle rychlé, obratné malé válečné lodi korvety (anglicky corvette). Jméno prý napadlo náhoudou fotografa při focení nového modelu Chevroletu. Chytlo se a je pojmem už šedesát let.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První generace corvetty byla kabriolet, v dalších generacích bylo vždy k mání i kupé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chevrolet Corvette, to nikdy nebyly a nebudou příkladné průjezdy zatáčkou. Je to sporťák stavěný podle tradičních amerických regulí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohled pod kapotu je zážitkem, majitelé často motory upravují.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První prototyp Corvetty měl ve znaku překřížený károvaný a americký prapor, ale předpisy neumožňovaly použít státní vlajku USA v obchodní značce, a tak se změnila na červenou se znakem GM a lilií.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetty vždy ohromí nádherným burácivým zvukem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou mají corvetty tradičně osmiválcové motory.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Majitelé své miláčky řádně opečovávají.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kromě kupé se vyrábějí i kabriolety.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
16. mezinárodní sraz Corvette Club Praha
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Corvetta je oblíbeným veteránem, který bude všude pozornost.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sraz dorazil také unikát v podobě Chrysleru Prowler.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chrysler (Plymouth) Prowler je exot s retro designem ve stylu hot-rodů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vyráběl se od roku 1997 do roku 2002, celkem jich vzniklo 11 700.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou měl vždy vidlicový šestiválec, který pohání zadní kola.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz