Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Šesté Setkání vozů Škoda 110R Coupé se konalo pod hlavičkou Škoda 110R Coupé Clubu.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Na sraz organizátoři pustili jen "erka", ostatní modely mohly zůstat jen mezi diváky.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Na programu srazu nesměla chybět spanilá jízda.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Erko mělo charakteristickou přístrojovku s originálně řešenou kapličkou ovladačů uprostřed.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené v roce 1969 jako nástupce modelu 1000/1100 MB. Vedení automobilky schválilo koncepci nového kupé v listopadu 1967 a první prototyp byl postaven 31. března 1968. Výroba kupátka ale začala až v roce 1970.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Veřejnosti se nový sporťák představil na brněnském autosalonu 5. září 1970.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo erko výkon zvýšený z 53 na 62 koní.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Kupé se vyváželo především do západních zemí. V letech 1971-1973 šlo na export 90 procent vyrobených vozů.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
V Československu si kupé za tehdejších 78 tisíc korun kupovali především lidé, kteří se chtěli předvést. Prostě nefalšovaný kočkolap.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Na sraz do Vodňan dorazily i upravené kousky.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Poznáte, co na tomto exempláři nepasuje? Majitel použil na příď díly z jiné škodovky. Vystouplé kulaté světlomety ze starší Škody 1000 MB přibližují erko vzhledu auta, ke kterému bývá pro své tvary a koncepci často přirovnáváno - Porsche 911.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Poslední Škoda 110 R byla v Kvasinách smontována 30. prosince 1980.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Za deset let se v Kvasinách vyrobilo 57 085 vozů.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Na prototypu kupé pracoval tým zhruba deseti konstruktérů a vývojářů, kteří s prací začali 2. ledna a už 30. března v Mladé Boleslavi erko představovali.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Jízdní vlastnosti nového vozu zkoušeli vývojáři ještě před tím, než ho předali do Mladé Boleslavi, na trase mezi Kvasinami a Deštným v Orlických horách.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
V současné době je škodovácké kupé v kurzu. Pěkný originální a garážovaný kousek může stát i hodně přes sto tisíc korun.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Otevírací zadní okénko nemají často ani moderní auta. Výrobci to zdůvodňují tím, že je lepší klimatizovat než dýchat čerstvý vzduch.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Erko je od sedmdesátých let minulého století ozdobou českých silnic.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Motor 1,1 litru rozjede erko až na 140kilometrovou rychlost.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol dává erku charakteristické jízdní vlastnosti.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Mezi veteránisty jsou ceněny dobové doplňky.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Erko je charakteristické i svými detaily.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Základní provedení mělo tato malá zrcátka, ale majitelé je často měnili za mohutnější a stejně fešná, která se kupovala jako doplněk pod jménem "Beskyd Sport".
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Z erka byla odvozena velmi úspěšná zavodní verze RS. Dnes existuje velké množství replik rallyových a okruhových speciálů.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
S erkem to nejlépe uměl legendární závodník John Haugland.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sraz Škodovek 110R Coupé
Autor: Petr Lundák, MF DNES