náhledy
Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní záležitost. Toto je vůbec první sériový kus z tisícovky ručně stavěných astonů vyráběných v letech 1988 až 2000. Těchto kupé s původním designem z toho vzniklo jen 365.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Plné tvary s hladkými boky, klínovitý profil a útlá kabina s velkými okny dávají virage nezaměnitelný vzhled. Jeho autory jsou Britové John Heffernan a Ken Greenley, kteří jsou podepsáni také pod kupé Bentley Continental R z roku 1991.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vyjma koberců na podlaze jsou všechny části kabiny potažené kůží nebo obložené dřevem. Dvoubarevná kombinace s vrchní částí palubní desky v kůži sladěné s barvou karoserie byla oblíbená i u novějšího a dostupnějšího modelu DB7.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zatímco ručně vyráběná hliníková karoserie i pod ní ukrytá platforma s prostorovým rámem jsou unikátní konstrukcí, mnohé další díly pocházejí od jiných výrobců. Přední světla jsou z Audi 100, zpětná zrcátka z Citroenu CX...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Celohliníkový osmiválec o objemu 5,3 litru má čtyři ventily na válec. Původní verze z roku 1988 má 330 koní, pozdější evoluce v modelu Vantage dostala dva mechanické kompresory a v roce 1998 dosáhla až na 600 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O předních světlech již byla řeč, ta zadní mají také původ v mnohem obyčejnějším autě, konkrétně druhé generaci Volkswagenu Scirocco.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Střed palubní desky je natočený k řidiči. Nese palubní počítač a panel dvouzónové klimatizace převzatý ze soudobého Jaguaru XJ.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky Avon Turbospeed v rozměru, který dnes zní i vypadá velmi exoticky: 255/60 R16.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Exotická auta často nesou zvláštní řešení. Virage není výjimkou, výdech klimatizace a ovládání cyklovače stěračů se zabydlely pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zelené kupé s pořadovým číslem 50001 patří do sbírky českého sběratele Filipa Turka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Semišový strop patřil u britských vozů z přelomu osmdesátých a devadesátých let k jasným znamením maximálního luxusu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Každý kus nese plaketu s adresou výrobce. Dnes v Newport Pagnell sídlí „jen“ firemní restaurátorská dílna. Nové astony se dnes vyrábí severněji, v Gaydonu nedaleko Coventry.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kůží není obšitý jen celý volant, ale také kaplička kolem přístrojů a sloupek řízení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maska chladiče mohla být lesklá kovová s chromovaným rámečkem, nebo černá. Má jen okrasný účel, k nasávání vzduchu do motoru slouží otvor v nárazníku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aston Martin Virage se ještě vyráběl souběžně se sedanem Lagonda. Název někdejší britské automobilky ale v oficiálním názvu výrobce vydržel dodnes.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Okřídlené logo Aston Martin se v průběhu uplynulých 85 let měnilo jen minimálně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor se nachází až za přední nápravou. Zadní kola pohání pomocí třístupňového automatu Chrysler nebo pětistupňového manuálu ZF.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tradice dávat modelům názvy začínající V je u Astonu velmi silná. Jméno Virage pochází z francouzštiny, kde znamená zatáčka. Znovu se krátce objevilo v letech 2011 až 2012 na speciální verzi modelu DB9, která byla jakýmsi mezitypem mezi původní a faceliftovanou podobou DB9.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz