Již počtvrté se do zámeckého areálu na Loučeni sjely veteránské klenoty ze soukromých i muzejních sbírek. Chateau Loučeň Concours d'Elegance se inspirovala u veleslavných světových přehlídek automobilové krásy. Vystavená auta měla opravdu světovou úroveň a jejich celkovou hodnotu odhadli přes půl druhé miliardy korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bentley 4 1⁄2 Blower z roku 1936...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
... a jeho přístrojová deska se spoustou ukazatelů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar E-type třetí generace v provedení roadster
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pontiac Chieftain Eight Silver Streak z roku 1950 v karosářské verzi hardtop coupe označované jako Catalina
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auburn 8/88 Speedster z roku 1928
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga Grand z roku 1921
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Po předchozích nepříliš zdařených renovacích kompletně zrekonstruované, šest metrů dlouhé Hispano-Suiza J12 z roku 1937...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
... které vlastnil maharadža Yeshwant Rao Holkar II z Indauru. Odborná porota tento vůz ocenila prvním místem v kategorii předválečných vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Walter 6B z roku 1930
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Alfa Romeo 1900 C Sprint z roku 1964 se umístila na druhém místě v kategorii poválečných vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na třetím ročníku Chateau Loučeň Concours d'Elegance byla vrakem, ovšem letos, tedy jen o dva roky později, se Škoda Sport z roku 1949 v místní oranžerii předvedla v částečně zrenovované podobě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga Lady z roku 1936, která se v odborném hodnocení umístila na druhém místě v kategorii předválečných vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třetí místo ve stejné kategorii pak získal Peugeot Bébé z roku 1913 vyrobený v licenci Bugatti, jehož majitelem je významný český kardiochirurg Jan Pirk.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Horch 750 z roku 1933
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čtvrtý ročník Chateau Loučeň Concours d'Elegance se konal pod záštitou Národního technického muzea, které z muzejní sbírky vybralo a v zámeckém areálu vystavilo Mercedes-Benz 770 (W150) z roku 1937.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Muzejní exempláře přivezla i mladoboleslavská Škodovka. Kromě modelu Rapid z roku 1935...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
... byl k vidění i největší vyráběný superb: Superb 4000 V8 (typ 919) z roku 1940.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Návštěvníci mohli obdivovat také raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií existující v jediném exempláři.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra T600 Tatraplan z roku 1951
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra Tatraplan Sport z roku 1951
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
S touto tatrou Tatraplan Sport z roku 1951 jezdil herec Luděk Munzar závody automobilových veteránů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga Golden z roku 1935
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wikow 7/28 v provedení sportovní fauxkabriolet vyrobený pro autosalon v roce 1929.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z5 Express z roku 1936 vyrobený Zbrojovkou Brno
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Reklamní speciál Praga Piccolo Hašlerky z roku 1929 ze soukromého Automuzea Praga Emila Příhody
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti 57 Ventoux z roku 1932
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maserati 3500 GT z roku 1966
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maserati Sebring z roku 1966 získalo od odborné poroty třetí místo v kategorii poválečných vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maserati Bora z roku 1973
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér vozu Lamborghini Islero z roku 1968
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maserati Khamsin z roku 1974 s karoserií Bertone, kterou navrhl Marcello Gandini. Všimněte si netradičně řešeného skleněného zadního čela.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Velká část čtvrtého ročníku Chateau Loučeň Concours d'Elegance byla věnována vozům Ferrari, automobilka totiž letos slaví 70. výročí svého založení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari 330 GT z roku 1966
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari 275 GTS z roku 1966, které se v odborném hodnocení umístilo na druhém místě v kategorii Ferrai.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třetí příčku obsadil model 250 Cabrio z roku 1960.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejlepším vozem sekce Ferrari byl vyhodnocen model 275 GTC z roku 1966. Tedy jediný známý dochovaný závodní speciál, který v roce, kdy byl vyroben, vyhrál závod mistrovství světa na 1000 kilometrů na Nürburgringu. Mezi sběrateli se spekuluje i o druhém exempláři 275 GTC, nacházet by se měl podle informací iDNES.cz údajně v Japonsku - nikdo jej ovšem nikdy neviděl.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari 365 GBT 4 Daytona z roku 1973
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari 250 GT Lusso z roku 1963
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari 400 z roku 1976
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari Testarossa z roku 1990
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Renault Alpine A110 G4 z roku 1971
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První místo v kategorii poválečných vozů porota přiřkla vozu Alfa Romeo 2600 GT Spider z roku 1963.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chateau Loučeň Concours d'Elegance
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ze Slovenska dorazil monstrózní kabriolet Bucciali TAV30 Saoutchik postavený v letech 2012 až 2013 na šasi Cord L29 FWD, a to na základ původní dokumentace z 30. let minulého století. Původní TAV 30 vzniklo v roce 1930 na šasi modelu TAV 2, prodejem mělo značce zaručit finance na vývoj nového podvozku a převodovky TAV 3. Kupec se sice našel, namísto otevřené verze ovšem požadoval klasický sedan - původní kabriolet TAV 30 byl tedy v roce 1934 zlikvidován.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Druhým slovenským účastníkem čtvrtého ročníku přehlídky elegance v Loučni byla zdařilá replika vozu Bugatti 57 SC Atlantic. Bugatti 57R vzbuzovalo mezi návštěvníky značný zájem, v návštěvnickém hlasování obdrželo Uhlíkovu trofej (cena pojmenovaná po legendárním českém karosáři Oldřichu Uhlíkovi) za nejhezčí vystavený vůz.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jako základ ke stavbě repliky posloužil vrak Jaguaru E-type, z jaguaru pochází například i motor. Majitel Bugatti 57R, které se objevilo i v několika filmech, má nicméně již přichystán k zástavě původní motor Bugatti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sběratelská hodnota skutečného Bugatti 57 SC Atlantic je astronomická, vůz byl totiž vyroben pouze ve třech exemplářích. Jeden z nich měl navíc před lety fatální nehodu s vlakem, ale za použití originálních dílů se jej podařilo znovu vzkřísit. Nicméně ani jeden ze tří 57 SC Atlantic není podle odborníků ve 100% původním stavu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cadillac 30 z roku 1912
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cadillac 30 z roku 1912 je prvním automobilem na světě s elektrickým startérem. Vůz byl zakoupen se sbírky muzea automobilů v americkém St. Louis a účinkoval v televizních seriálech Četnické humoresky a Četníci z Luhačovic.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Buick 30 Speedster z roku 1912
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar Mk VII z roku 1952
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chateau Loučeň Concours d'Elegance
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chateau Loučeň Concours d'Elegance
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
MG SA z roku 1936
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls-Royce Phantom I z roku 1929
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na čtvrtém ročníku Chateau Loučeň Concours d'Elegance se také sešly hned dvě unikátní ferrari: závodní model 275 GTC doplnil o sobotním pozdním odpoledni předprodukční model LaFerrari.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Předsériový kus LaFerrari, tedy kus předcházející všem vozům omezené 499kusové edice, byl jedním z nejmladších vystavených exemplářů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podle informací iDNES.cz se vůz nachází v soukromé sbírce českého sběratele, a to již od loňského léta. Sloužil jako finální testovací vůz, na kterém se vystřídali všichni testovací jezdci Ferrari i jezdci Formule 1. Stávající podoba se od té původní liší pouze zrcátky - ta původní byla totiž červená.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rozdílů je minimum, podle specialisty na vozy Ferrari Martina Kleina jde spíše o softwarové drobnosti. Pokud by byl vedle předprodukčního vozu postaven sériový, laik nic nepozná. Přesto jedna odlišnost existuje: prolis v karbonu mezi sedačkami, kde je u sériového vozu umístěna plaketka informující o omezené sérii, zeje u předprodukčního laferrari prázdnotou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz