náhledy
Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které vzniklo v desítkách milionů kusů, ikonou. Podívejte se, jak mu to sluší v ulicích etiopského hlavního města Addis Abeba.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Původní konstrukce auta se vzduchem chlazeným motorem u zadní poháněné nápravy je z hlavy Ferdinanda Porscheho.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Dílna Kinfeho Abery udržuje padesátiletá auta v kondici.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Občas musí některý vyžilý kousek rozebrat, aby měl náhradní díly.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Čtyřiasemdesátiletý Kinfe žije s plechovými brouky už šedesát let.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
"Je to auto pro chudé. Nikdy nezklame, odveze vás kamkoliv a je neuvěřitelně praktické," popisuje Kinfe. A dodává, že by si přál, aby ho stále vyráběli.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
V Etiopii prý začínají být brouci oblíbení také jako trendy auto mezi mladými.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Volkswagen Brouk, dlouhá léta nejprodávanější automobil na světě, se poprvé představil široké veřejnosti přesně 15. února 1936.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
V mateřské továrně ve Wolfsburgu se do roku 1974 vyrobilo téměř 12 milionů brouků. Koncem 70. let se jejich produkce definitivně přesunula z Německa do Mexika. Úplně poslední původní brouk sjel z linky 30. července 2003, 64 let po začátku výroby,a byl to exemplář s pořadovým číslem 21 529 464.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Ishetu Kinfe, 59letý mechanik z Addis Abeby, u svého brouka z roku 1956.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
S Broukem vlastně vznikla automobilka Volkswagen, dnes je z ní největší výrobce automobilů na světě.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Brouk se vyráběl kromě Mexika v Brazílii, Peru a Nigérii. Všude obstál na výbornou. Dobové reklamy vyzdvihují jeho odolnost, zaměnitelnost dílů z různých období výroby a zejména příslovečné německy precizní zpracování.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Brouk před etiopským národním divadlem
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Opuštěný brouk v ulicích etiopského hlavního města Addis Abeba
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Brouk je velmi jednoduchý, však vznikl před druhou světovou válkou.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Dílna specializovaná na brouky v Addis Abebě
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Niguse Desalegn je další majitel dílny specializované na opravy brouků v Addis Abebě.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Minilik Shewaferaw je mladší než jeho brouk z roku 1976, je mu třicet let.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters
Jednoduchý vůz umí šikovný servisman opravit téměř na koleni.
Autor: Tiksa Negeri, Reuters