náhledy
Barva, design nebo charizma značky často při nákupu auta rozhodují více než spolehlivost. Srdce vyhrává nad hlavou, i když nákup vozu patří k největším rodinným výdajům. Mnohé průměrné vozy tak jdou na odbyt snadněji než ty lepší. V přehledu najdete celkem deset "snů bazarového šmejdila“, které jsme vytipovali s experty AAA Auto.
Autor: Škoda Auto
Škoda Superb 1.6 TDI (2010–2015). Auto s výtečnou spotřebou do pěti litrů na sto kilometrů a skvělým motorem, který poskytuje stejný výkon jako legendární 1.9 TDI. V porovnání s jeho hlučným a nekultivovaným chodem ale vyniká tichým a klidným během. Cena od 198 tisíc korun (2011, 242 000 km) do do 720 tisíc korun (2015, 8 000 km).
Autor: Škoda
Fiat Croma (2005–2011). Auto velikosti kombíkového superbu nabízí v interiéru velmi kvalitní materiály a odolné čalounění. Diesely JTD patří mezi málo problémové. Jiné tak velké auto za ty peníze těžko seženete. Cena od 49 tisíc korun (2006, 249 000 km, 2.4 JTD) do 235 tisíc korun (2011, 140 000 km, 2.4 JTD).
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Hyundai H-1 (od 2008). Velice povedený a spolehlivý osmimístný rodinný dostavník, alternativa k běžnějším modelům VW Transporter, Mercedes-Benz Vito nebo Opel Vivaro. Pro koupi svědčí mimo jiné silný motor 2.5 CRDi (100–125 kW) a fakt, že nemívá žádné potíže s korozí. Cena od 159 tisíc korun (2008, 223 000 km) do 700 tisíc korun (2016, 19 000 km).
Autor: Hyundai
BMW E90 316i, 316d a 318d (2005–2012). I v základních specifikacích získáte všechny výhody BMW řady 3 - perfektní jízdní vlastnosti či image prémiového vozu. Jen musíte skousnout často chudou základní výbavu. A pozor na „olítané“ kusy z dovozu. Cena od 69 tisíc korun (2005, 298 000 km, 318d) do 628 tisíc korun (2012, 34 000 km, 318d).
Autor: BMW
Seat Cordoba (2003–2008). Levnější španělská alternativa Škody Fabia bývá velmi často v nadprůměrně zachovalém stavu. Má sice méně praktickou karoserii typu sedan, pokud však nestěhujete nábytek, velký kufr se 485 litry vyhoví většině rodin. Z motorů doporučujeme silnější a spolehlivější variantu 1.2 HTP se 47, resp. 51 kW, případně větší 1.4i. Cena od 40 tisíc korun (2005, 190 000 km, 1.2) do 129 tisíc korun (2008, 87 000 km, 1.4).
Autor: SEAT
Citroën C-Crosser & Peugeot 4007 (2007–2013): Dvojčata od Citroënu a Peugeotu se vyráběla na stejné lince s Mitsubishi Outlander. Ten se však se stejnou výbavou a počtem najetých kilometrů prodává dráž. Peugeot a Citroën byly vždy 4x4 a kromě málo žádaného benzinového motoru 2.4 byly k dispozici pouze s motorem 2.2 HDI (115 kW). Cena od 150 tisíc korun (2008, 290 000 km, 2.2 HDI) do 335 tisíc korun (2010, 124 000 km, 2.2 HDI)
Autor: Citröen
Suzuki Wagon R+ (2000–2007). Levný, bezproblémový a spolehlivý vůz, jehož přísně hranatá karoserie skrývá na půdorysu miniauta (délka 3,5 m) dost místa pro pět lidí i náklad (300 l). Pod kapotou je živý motor 1.3, jehož 56 kW umí pouze 900 kg vážícího prcka hodně slušně rozjet. Cena od 35 tisíc korun (2002, 1.3, 225 000 km) do 72 tisíc korun (2006, 1.3, 88 000 km).
Autor: Suzuki
Chevrolet Lacetti (2004–2010). Levné auto velikosti golfu či astry nabízí jednoduchou techniku a solidní spolehlivost. I když Chevrolet na trhu už nepůsobí, náhradních dílů je dostatek. Cena od 22 tisíc korun (2005,139 000 km, 1.6) do 90 tisíc korun (2009, 90 000km, 1.6).
Autor: GM
Suzuki Swift (od 2005). Japonská automobilka vyráběla v Maďarsku (poslední generace už je ale ze zámoří) velice vydařené malé vozy, které se plně vyrovnají konkurenční Škodě Fabia, Fordu Fiesta, Hyundai i20 a dalším, jízdními vlastnostmi je často předčí. Swift vás ale ve srovnatelném stavu a výbavě vyjde levněji. Cena od 65 tisíc korun (2006, 167 000 km, 1.5i) do 250 tisíc korun (2015, 26 000 km, 1.2).
Autor: Suzuki
Mercedes-Benz A150 (2004–2009). Vyspělé a odolné auto, vzhledem k vnějším rozměrům nadprůměrně prostorné. Základní A150 má ovšem často minimální výbavu a nevzhledně nelakované kliky a zrcátka. Nedoporučujeme automat Autotronic. Cena od 54 tisíc korun (2005, 177 000 km) do 140 tisíc korun (2008, 75 000 km).
Autor: Daimler