Techno Classica Essen je jedna z nejvýznamnějších veteránských výstav Evropy. Letošní ročník je vzhledem k jasné nadvládě německých veteránů od Porsche, Mercedesu a BMW možná trochu monotónnější než dřív, o krásné a zajímavé kousky ovšem není nouze. Podívejte se na pár momentek z výstaviště.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jednou z perel je prototyp netradičního kombi vytvořeného z legendárního Volva P1800 ES, které samo o sobě ve verzi Shooting Brake (třídveřové sportovní kombi, kterému se říká "Sněhurčina rakev") patří k nejkrásnějším modelům značky vůbec.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda dnes staví svou modelovou řadu na SUV modelech. V historii mají dnešní Kodiaq s Karoqem zajímavého předchůdce. Terénní model Trekka se vyráběl na Novém Zélandu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo ukazuje kromě veteránů také svou aktuální novinku, model Stelvio v maskování.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění nejsou jen auta, toto je první dieselové porsche.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon v Essenu ukazuje, že ceny veteránů rostou do závratných výšin.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ideální stav je ten, kdy majitel veterána potřebuje k údržbě svého klenotu pouze leštěnku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
BMW M1 je poslední čistokrevný supersport značky. Překrásné auto s karoserií od Guiugiara se představilo před dávnými čtyřiceti lety. Tento kousek má být jeden z nejzachovalejších vůbec, nikdy nebyl registrován a najeto má necelých sedm a půl tisíce kilometrů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tento motor zná většina Čechů starších třiceti let. Poháněl škodovky s motorem vzadu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncern Volkswagen má v Essenu celou expozici připomínající experimenty s alternativním pohonem. Toto Audi A2 má v útrobách palivový vodíkový článek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Volkswagen Transporter T2 zase zkoušel jezdit na plyn.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kolo značky Laurin & Klement doplněné o 1,75koňový jednoválec.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Volkswagen Vento jezdilo na biolíh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Toto Audi A4 z roku 1996 má hybridní (benzino-elektrický) pohon.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektromobil značky Bugatti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na výstavě jsou k vidění také závodní speciály.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche Boxster se představil v roce 1996.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auto Union typ D umělo jezdit až 330 kilometrů v hodině.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Audi 100 Coupé má krásné tvary italského stylu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Původní studie Škody Yeti se ve verzi kabrio představila v roce 2005 na autosalonu ve Frankfurtu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Poznáte, co je to za auto?
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Buggy, kterou podle návrhu Václava Krále vyrobil Metalex.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda 120 S Rallye, předchůdce slavné stotřícítky RS.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lamborghini Islero letos slaví padesátiny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Superbezpečný prototyp Volkswagenu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept Volkswagen Futura
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lancia, značka, která dnes živoří jen na italském trhu, patřila skoro celé dvacáté století ke špičce. Jak z pohledu designu, tak techniky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Essenu se představují rovněž řemeslníci a renovátoři.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
První sériově vyráběný Saab 92 se začal montovat v roce 1949, tento kousek je z roku 1953.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ford T
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 6C z roku 1947 karosovaná Ghiou je k mání za 550 tisíc eur, to je čtrnáct milionů korun.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept slavné, dnes už neexistující, karosárny Bertone. Futuristický vůz jménem Nuccio se představil v roce 2012.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfám Romeo nejvíc sluší červená.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na výstavišti jsou k vidění do posledního detailu dokonale zrenovované kousky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Montreal patří k legendárním modelům sedmdesátých let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jaguar XJ220
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche Devid D Spyder z roku 1957
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Móda aut v nálezovém stavu (barn find) trochu opadá.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Essenu pořídíte náhradní díly i doplňky pro řidiče.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koráby značky Facel Vega jsou neuvěřitelně majestátní a krásné.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bugatti EB110 je jednou z hvězd výstavy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Aston Martin s karoserií od Zagata.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche představilo svůj závodní speciál 906 v roce 1966, postavilo jich padesát.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 911 stojí v Essenu doslova na každém rohu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ISO Grifo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šestiválcový Delahaye karosovaný francouzskou dílnou Henriho Chaprona je hvězdou expozice české firmy AVC.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na některá auta se sahá jen v rukavičkách.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Techno Classica Essen má otevřeno do neděle 25. března.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Německá značka Borgward dnes znovu ožívá v Číně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Francouzská automobilka Facel je dnes téměř neznámá. Ale na přelomu padesátých a šedesátých let to byl výrobce krásných aut, která si oblíbila řada hvězd.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Essenu jsou k vidění auta z úplných počátků motorismu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A také formule.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Raritní Renault 5 s motorem vzadu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Karoserie od Zagata se pozná na první pohled. Kromě dvou boulí na střeše patří mezi poznávací znaky tvarování předních partií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Techno Classica Essen 2018
Autor: František Dvořák, iDNES.cz