Mercedes-AMG GT R byl na skok v Praze ještě před zahájením prodeje. Okruhový speciál trénoval při vývoji na nejslavnějším okruhu světa, po kterém dostal to zelené lakování. První kusy budou k objednání ještě letos, výroba odstartuje příští rok v březnu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Příznačnější barvu nejostřejší silniční verzi Mercedesu-AMG GT dát nemohli. Ladili ho na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürbugringu, kterému se říká „zelené peklo“. Úpravy vychází z okruhové závodní verze GT3.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento kus je podle informací iDNES.cz odsouzen k likvidaci, používá se k představování novinářům a potenciálním zákazníkům, takže motor dostává zabrat častými starty a túrováním motoru za studena.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Specialitou zeleného monstra je aktivní aerodynamika. Speciální spojler na podvozku se vyklopí až o 40 mm a s pomocí Venturiho efektu auto „přisává“ k vozovce. Tomuto kusu tento prvek chybí kvůli riziku poškození při časté přepravě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Původní osmiválcový čtyřlitr biturbo posílil na 585 koní (430 kW) a točivý moment vzrostl na 700 Nm. Sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka přenáší sílu na zadní kola. Motor dostal nová turbodmychadla, změnily se některé komponenty agregátu a software.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maximální rychlost je 318 km/h a hodnota zrychlení z nuly na stovku 3,6 sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
AMG GT R bude v běžné nabídce, nemá jít o limitovanou edici. Automobilka by jich ráda vyrobila alespoň dva tisíce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zatím existují jen čtyři kusy GT R, jeden - ten, který byl v Praze - cestuje po dealerstvích, druhý se naparuje na autosalonu v Paříži a další dva má automobilka k testování.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kromě upravených nárazníků, přídavných spojlerů a modifikované masky chladiče je nejvýraznějším prvkem ostře jedovatě zelený lak.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V předním nárazníku jsou klapky, které pouští v případě potřeby vzduch chladící brzdy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto je oproti sériovému provedení o 90 kg lehčí, váží 1 555 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R zatím nemá cenovku, standardní umírněnější provedení stojí 3,2 milionu korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Křídlo na zádi je nastavitelné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motory jsou ručně stavené, nesou plaketu s podpisem mechanika, který ho skládal.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Blatníky, střecha a díly podvozku včetně kardanu jsou karbonové, hmotnost stroje je 1555 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Žlutý ovladač uprostřed přístrojovky slouží k nastavování systému kontroly trakce, který má devět stupňů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sportovní skořepinové sedačky vyšperkovávají žluté bezpečnostní pásy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do zadního nárazníku vetknuli velký difuzor napomáhající stabilizaci vozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Úpravy adaptivního podvozku spočívají v nové kalibraci, ale hlavně v modifikované zadní nápravě, díky které může vůz natáčet zadní kola. Ta se natáčejí opačným směrem oproti předním v rychlostech do 100 km/h, ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kola se na nápravách více rozkročila, nechybí adaptivní tlumiče nebo elektronicky řízený diferenciál.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zádi vévodí obří křídlo, které je polohovatelné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor je usazen za přední nápravou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mercedes-AMG GT R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz