náhledy
Pro světovou premiéru nové generace Octavie RS si Škodovka vybrala legendární Festival rychlosti v Goodwoodu. Zpravodaj iDNES.cz je na místě a posílá první záběry jen několik desítek minut před startem. Škoda Octavia RS první generace se představila v roce 2000. Byla k mání výhradně s přeplňovanou 1,8 s výkonem 180 koní.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Druhá generace Octavie RS po faceliftu. Celkem se dodnes prodalo víc než 105 tisíc Octavií RS obou generací.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Nová Octavia RS má v Godwoodu oporu ve slavných sportovních modelech z historie značky.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Představení nové přiostřené oktávky odstartuje v 15 hodin středoevropského času, v Goodwoodu mají o hodinu míň.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Slavný okruh bude od zítřka plný sportovních legend.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Festival rychlosti v Goodwoodu patří mezi nejprestižnější setkání příznivců rychlých automobilů. Do jihoanglického hrabství Sussex každý rok přiláká desetitisíce motoristických nadšenců a také řadu známých osobností. V areálu na ně čekají závodní a soutěžní speciály, malosériové i velkosériové sportovní vozy či závodní motocykly z nejrůznějších historických epoch.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Při premiéře asistuje i úspěšný rallyový speciál Fabia S2000.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Závodní okruh bude jednu z nejslavnějších akcí svého druhu hostit od čtvrtka do neděle.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Nejrychlejší octavia vůbec. Speciál s výkonem 507 koní dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 325 kilometrů za hodinu.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jedna z nejkrásnějších škodovek všech dob. Škoda Popular Monte Carlo. Kupé z roku 1937 vzniklo v pouhých 72 exemplářích.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jedna z nejvzácnějších škodovek vůbec. Otevřený závodní speciál z padesátých let Škoda 1100 OHC vznikl pouze ve čtyřech kusech. Dvě kupé byla zničena při nehodách. Spider na snímku je na britských ostrovech, druhý (bez pruhů) ve škodováckém muzeu v Mladé Boleslavi.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Legendární Škoda 130 RS vznikla v roce 1975. Patřila k nejúspěšnějším závodním vozům své doby a do začátku 80. let byla neodmyslitelnou součástí automobilových soutěží i okruhových závodů. "Porsche východu" má na svém kontě mimo jiné i double z Rally Monte-Carlo 1977 v kategorii vozů do zdvihového objemu 1 300 cm3 a vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů z roku 1981.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz