Největší automobilová zahradní slavnost na světě. Tak Angličané označují prestižní Goodwood Festival of Speed 2013. A mají pravdu. Na rozlehlých plochách goodwoodskeho hrabství lze spatřit nejdražší a nejvzácnější auta světa. Skvosty, které jinak stojí v expozicích muzeí nebo jsou střeženy v soukromých sbírkách.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Přípravy na festival rychlosti vrcholí. Technici tlačí do expozice zakrytovaný speciál.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Součástí festivalu byla i expozice pohádkových a komixových vozítek. Všechna jsou pojízdná a jela i spanilou jízdu po okruhu.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Vozítka s malým valivým odporem, která se zúčastnila jízdy z kopce. Kdo dojede nejdále a v nejkratším čase, vyhrává.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Centrální prostranství festivalu s monumentem k výročí 50 let Porsche 911.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pavilon Škoda Auto. U Octavie RS pózují všichni herci z reklamního spotu.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Celkový pohled na expozici k uvedení Octavie RS.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pohled na tři generace Porsche 911 zavěšených vysoko nad hlavami návštěvníků.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Porsche 911 Turbo SE "Flatnose". Obsah motoru 3,3 litru, výkon 325 koní, rok výroby 1987.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Talbot -Lago Type 26 Grand Sport Coupé. Pohled na oblé tvary přední masky.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Talbot -Lago Type 26 Grand Sport Coupé. čtyřlitrový motor, maximální rychlost 125mph, rok výroby 1950.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Talbot -Lago Type 26 Grand Sport Coupé. Zadní část vozu také lahodí oku.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Prototyp Fiat Turbina, rok výroby 1954, motor se dvěma kompresory a turbínou má výkon 300 koní při 22 tisících otáčkách!!
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pohled na vyfukovou část tryskového pohonu Fiatu Turbina.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Fiat Turbina prototype, rok výroby 1954.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Fiat Turbina prototype, rok výroby 1954.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jedna z nejzajímavější a nejpodivnějších věcí celého salonu pod širým nebem. Phantom Corsair z roku 1938.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Obří rozměry, nejextrémnější přesah kapoty a brutální nárazníky. Ideální na parkování.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Phantom Corsair nabízel na svou dobu nebývalý luxus. Měl například elektrická okna ovládaná tlačítkem nebo převodovku, kde za řidiče měnil převody elektromotor.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Bugatti Type 51A Roadster, rok výroby 1933.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Interiér elegantní bugatky.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pohled zepředu na Bugatti Type 51A Roadster.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Detail loga značky umístěný na horní hraně chladiče.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Ještě jeden pohled na elegantní oblé tvary legendárního roadsteru.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pohled na část okruhu, kde byly k vidění za jízdy skvosty, které jinak stojí v muzeích a soukromých sbírkách.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Porsche 911 RSR, rok výroby 1973. Do takového stavu, jak je zachyceno na fotografii, bylo uvedeno v roce 2001.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Porsche 936/77 pomalu projíždí závodní dráhou, aby si ho návštěvníci festivalu měli čas prohlédnout. Cestou zpět už pojede v ostré časovce a na prohlížení nebude moc času.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jaguar XJR8/9 z roku 1987. Rychlý speciál, který prošel závody v Le Mans. S přeplňovaným sedmilitrovým dvanáctiválcem dosahoval na rovince okruhu Le Mans rychlosti přes 250 mil v hodině.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Bentley Speed 8, vůz který vyhrál na závodní dráze v Goodwoodu v roce 2003. Pohání ho přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Všechny generace legendárního Porsche 911. Letos uplynulo 50 let od zahájení výroby této ikony a v duchu tohoto výročí se nesl i celý festival.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Dvě poněkud nesrovnatelné generace luxusních vozů Rolls-Royce.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz