náhledy
Videoštáb iDNES.cz má nový speciál pro přímé přenosy a aktuální zpravodajství přímo z míst, kde se něco děje. Demonstrace, tiskové konference, výjimečné události, to vše umí naše pojízdná videoredakce přenášet on-line. Mercedes Vito v dresu iDNES.cz vyjede do terénu i na vaše zavolání.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
"Satelitní přenosový vůz umožňuje redakci pružně reagovat na aktuální události. Po dojezdu na místo určení zvládne osádka v krátkém čase realizovat i vícekamerový přímý přenos z míst, kde není pokrytí ani mobilním signálem," popisuje šéf videoštábu Jan Váca.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Samotné zaměření satelitu na určenou družici probíhá automaticky a je otázkou zhruba pěti minut.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Základem pro pojízdnou videoredakci iDNES.cz je Mercedes Vito s pohonem všech kol. Řídí se jako klasická dodávka.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zapište si, kam psát nebo volat, když se něco děje!
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pohyb paraboly zajišťují servomotory napájené z posílené elektrickovýzbroje vozu. Limitující je pouze nutný výhled na oblohu jižním směrem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Redakční mercedes je čtyřmístný. Když prší, nemusí díky spoustě místa posádka na místě natáčení vycházet. Z místa řidiče až do prostoru pro techniku projde autem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Šéf výroby trval na výklopných zadních dveřích: když prší, schová se pod ně kameraman i s technikou a natáčí "ze sucha".
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Důležitý je dostatek místa pro techniku. V terénu může nákladový prostor posloužit i jako improvizované studio.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na střeše je kromě paraboly namontovaná pochozí plošina pro instalaci kamery. Záběr z takové výšky vypadá v případě demonstrací nebo koncertů mnohem lépe a nabízí divákům obsáhlejší obrazovou informaci.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Auto má vlastní wi-fi síť. Přístupové heslo je samozřejmě tajné...
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní okna jsou průhledná jen zevnitř.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Důležitá je zásuvka. Auto ještě dostane benzinový agregát na výrobu elektřiny.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zpoza volantu je dobrý výhled. Šofér sedí výš a díky pravidelným tvarům se mu dobře manévruje s velkou dodávkou i ve stísněných prostorech.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Díky zvýšenému podvozku (o 7 cm oproti verzi s poháněnou zadní nápravou) má auto dobrou průchodnost terénem. Dostat se na konkrétní místo je totiž v případě sněhových kalamit či povodní pro přímý přenos klíčové.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nový přenosový vůz odpočívá v redakčních garážích. Pro rychlé spuštění videopřenosu stačí v nouzi jeden človek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Vito druhé generace je v nabídce Mercedesu od roku 2003. Základní provedení má pohon zadních kol. V nabídce jsou tři varianty délky vozu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Naftový čtyřválec 2,2 litru pohání přes automatickou převodovku kola obou náprav.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Systém pohonu všech kol rozděluje hnací sílu na přední a zadní kola v poměru 35:65. Klasické uzávěrky diferenciálů nahrazuje elektronický systém, který se aktivuje, když jedno nebo více kol začne prokluzovat.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz