Postaví jich jen 918, v půlce listopadu prodali poslední, které půjde do výroby až v příštím roce. Hybridní Porsche 918 Spyder je automobilový drahokam s vytříbenou technikou a ohromujícími výkony.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Kus, který je dnes vystavený v ostravském showroomu AR Cars, nafotil spolupracovník iDNES.cz.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Supersport s vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW (608 k) a spolupracuje s dvojicí elektromotorů: 115 kW (156 k) a 95 kW (129 k).
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Hybridní systém má kombinovaný výkon 652 kW (887 k).
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Plně nabité baterie mu umožňují "elektrickou" jízdu do vzdálenosti 30 km a na 100 km by se v hybridním módu měl spokojit pouze s třemi litry benzinu.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Z 0 na 100 km/h zrychlí unikátní stroj za 2,6 sekundy.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Maximální rychlost Porsche 918 Spyder je 345 kilometrů v hodině.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Česká ceníková cena je 21 512 000 Kč včetně DPH.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Produkční verze Porsche 918 Spyder měla premiéru v září 2013 na frankfurtském autosalonu. Výroba začala 18. září 2013.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Porsche už na počátku rozhodlo, že počet vyrobených exemplářů bude stejný jako číselné označení modelu. Prozradilo také, že 297 kusů prodalo do USA, a třeba v Německu a Číně po stovce.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
To malinkaté zadní sklo ve tvaru trojúhelníku pro něj dodává sklárna AGC Automotive z Chudeřic u Teplic. Je unikátní v tom, že je extrémně lehké.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 ZR 20, zadní 325/30 ZR 21. Pod ráfky jsou čtyřiceticentimetrové karbonkeramické kotouče brzd.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Z nuly na tři sta se prý 918 rozjede za dvacet sekund.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Úplně první 918 registrovaná v Česku, je ale koupená v Polsku. Úplně první v Česku prodaná skončila na Slovensku, auto na fotkách je druhé a údajně mají dorazit ještě další dvě.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Porsche 918 Spyder
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Elektřina je uskladněná v kapalinou chlazeném Li-ion akumulátoru složeném z 312 článků.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Spyder má poháněná všechna kola, ta zadní kola pohání spalovací motor a elektromotor, druhý elektromotor zabírá na přední nápravě, ale jen do rychlosti 235 km/h.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
O přenos síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
918 Spyder je plug-in hybrid, baterky lze tedy dobít ze zásuvky.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz
Pikantní je, že ještě v roce 2010 se automobilka Porsche dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti. O tři roky později už bylo všechno jinak.
Autor: Jiří Mařík, czechexotics.com, pro iDNES.cz