Dvojnásobný evropský šampion okruhových závodů cestovních vozů Petr Fulín má nový závoďák. Jeho Seat Leon Cup Racer v barvách týmu Křenek Motorsport prozkoumal fotograf iDNES.cz.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Závodní leon pořídilo české zastoupení Seatu a za volant angažovalo českého šampiona.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem závodního Cup Raceru je aktuální generace leonu, ale ze sériového auta moc nezbylo. Svalnatá, výrazně rozšířená karoserie má přepracovanou aerodynamiku. Tvarování přídě musí zajistit maximální přívod vzduchu k motoru a brzdám.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Osmnáctipalcová kola se více rozkročila, rozchod kol je téměř o 40 centimetrů širší než u série.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Informace pro jezdce a ovládací prvky jsou na speciálním multifunkčním volantu a displeji pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Petr Fulín má závodní licenci od roku 2006. Plzeňský rodák, který letos v únoru oslaví 38. narozeniny, už závodil se seatem v letech 2009 až 2011. Od roku 2012 patří k největším hvězdám Evropského poháru cestovních vozů ETCC (European Touring Car Cup). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou nasbíral během sezony nejvíc bodů ze všech, a stal se tak šampionem ETCC.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Loni v sedmi z deseti závodů zvítězil a i ve zbývajících třech stál vždy na stupních vítězů. Petr Fulín si loni vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jezdce chrání prostorový rám. Anatomicky tvarované sedadlo je vybaveno systémem HANS pro ochranu hlavy a krku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pro okruhový speciál si Seat vybral usedlejší pětidveřovou verzi Leonu Cupra 280 a nikoliv sportovněji tvarovanou třídveřovou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přítlak obstarávají přední spoiler, hladký podvozek, zadní difuzor a dvoustupňový střešní spoiler, který vytváří maximální přítlak na zadní nápravu pro rychlé průjezdy zatáčkami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kalendář ETCC pro rok 2015 zahrnuje celkem šest závodů, okruhové speciály budou v akci k vidění i v České republice.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Letošní ročník evropského poháru cestovních vozů odstartuje o prvním květnovém víkendu na maďarském Hungaroringu. Další závody se pojedou v termínech 20. až 21. června na Slovensku (Slovakiaring) a 27. až 28. června na francouzském okruhu Paul Ricard. Po letní přestávce bude evropský pohár cestovních vozů pokračovat na brněnském Masarykově okruhu (5. až 6. září), po němž bude následovat závodní víkend na belgickém okruhu Zolder (19. až 20. září). Finále je naplánováno na 10. až 11. října na italský okruh Pergusa.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat Leon Cup Racer
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou má dvoulitrový přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 243 kW (330 k) při 6 200 ot./min a maximálním točivým momentem 400 Nm při 2500 ot./min.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na přední kola přenáší sílu šestistupňová dvouspojková převodovka, ovládaná z volantu. V obloucích pomáhá se zatočením elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu. V nabídce je také šestistupňová sekvenční převodovka, ale ta je určena spíše pro vytrvalostní závody.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Závoďák potřebuje pořádné brzdy, leon dostal dopředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 362 mm a dozadu 272 mm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Závodní leon má rozvor 2 666 mm, vnější délku 4 363 mm a šířku 1 950 mm. Hmotnost vozu je 1 150 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková. Podvozek je plně nastavitelný, včetně světlé výšky, geometrie a příčných zkrutných stabilizátorů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní verze s DSG převodovkou stojí přibližně 70 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 1,8 milionu korun, ale bez DPH. S ní to je už 2,18 milionu korun. Dražší varianta se sekvenční převodovkou a uzávěrem diferenciálu je za necelých 2,5 milionu korun bez daně, respektive přes tři miliony s daní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz