náhledy
Italská novinka Fiat Tipo prozatím vyrazila na silnice jako sedan. Už za pár dní se na autosalonu v Ženevě představí hatchback, ale hlavně i kombík. Spolupracovník iDNES.cz novinku nafotil v Česku ještě před tuzemskou premiérou. Základní cena je 281 300 korun.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Novodobé tipo navržené v italském stylistickém centru FCA a vyvinuté ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se vyrábí v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Základním motorem je čtyřválcová 1,4 s výkonem 95 koní (70 kW). Je to sice totálně neprůstřelný držák, ale žádný velký požitek z jízdy čekat nelze. Je to motor hlavně pro nespěchavé jezdce, reputaci by mu alespoň částečně mohla zachránit šestistupňová manuální převodovka. Fiat tak úspěšně maskoval výkonovou podměrečnost už před patnácti lety u modelu stilo. Druhým benziňákem je 110koňová šestnáctistovka, která je ale k mání jen s šestistupňovým automatem.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Kufr má pět set litrů. Sedan je kvůli malému vstupnímu otvoru méně praktický, ještě letos ale dorazí také hatchback a kombík.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Tipo je dlouhé 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Základní pneumatiky mají rozměr 195/65 R15, lepší výbavy dostanou 205/55 R16.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Nabídka naftových motorů je složená z 95koňové 1,3 a 120koňové šestnáctistovky.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Základní cena je 281 300 korun, nejlevnější turbodieselové provedení vyjde na 351 300.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Tipo má v základní výbavě manuální klimatizaci a dva airbagy, ABS a ESP jsou povinným standardem.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na přístrojovce je dotykové multimediální centrum.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Palivová nádrž má objem 45 litrů.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Některé prvky interiéru poznají majitelé starších fiatů a alf.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Kabina je velmi prostorná. Použité materiály působí kvalitním dojmem.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Fiat Tipo
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Fiat Tipo
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Šestistupňový manuál dostává slabší benziňák a silnější nafťák.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Modul manuální klimatizace připomíná fiaty z devadesátých let. Automatická je za osmitisícový příplatek.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Fiat Tipo
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Fiat zvolil pro důležitý model jméno, které vozil před pětadvaceti lety velmi úspěšný hatchback. Fiat Tipo se tehdy pyšnil dokonce titulem Evropského auta roku 1989.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Zadní lampy budou hlavním poznávacím znakem nového fiatu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na severu Evropy a v Rusku je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase zloděj nedostane kufrem tak jednoduše do kabiny.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jeden z prvních kousků je v Česku. Podle informací iDNES.cz je tu k vidění ještě před uvedením na český trh, které je naplánované na půlku března.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Fiat Tipo
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz