Nissan GT-R je fenomén. Stroj nabitý technologiemi, který přepere leckterý supersport, dorazil do Česka v tovární úpravě Nismo. Fotograf iDNES.cz Godzillu, jak se této japonské bestii přezdívá, prozkoumal do posledního šroubku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R NISMO se začal prodávat před dvěma týdny, 1. listopadu 2016.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Šestiválec o objemu 3,8 litru se dvěma turbodmychadly nyní dosahuje výkonu 600 koní, to je o 30 koní více než má bežné GT-R.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Japonský supersport prošpikovaný elektronikou letos dostal upravený vzhled a občerstvený interiér.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Divize NISMO (zkratka spojení „NISsan MOtorsports“) je značka společnosti Nissan zaměřená na výkonnostní modely.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní provedení má 637 Nm, točivý moment Nisma je 652 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Příď je výhradně z uhlíkových vláken, aby se dosáhlo nižší hmotnosti. S chlazením výkonného motoru pomáhá také mřížka chladiče ve tvaru V z tmavého chromu. Nyní je větší, takže zachytí více vzduchu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stejně jako u ostatních provedení řady GT-R dostala verze NISMO s úpravami luxusnější interiér.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cena Nissanu GT-R Nismo na českém trhu je 5 000 000 Kč, základní provedení stojí 2,6 milionu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výkon na všechna čtyři kola přenáší šestistupňová dvouspojková převodovka ovládaná páčkami pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Specialitou této verze jsou karbonová sportovní sedadla Recaro s červeným čalouněním alcantarou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přepracovaná palubní deska a středová loketní opěrka jsou stejně jako volant potaženy alcantarou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R Nismo
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kovaná hliníková dvacetipalcová kola jsou vyvinutá přímo pro Nismo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R Nismo
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
GT-R má unikátní konstrukci se dvěma kardany. Vůz s motorem vpředu má převodovku u zadní nápravy, ty propojuje první hnací hřídel. Z převodovky pak vede ještě druhý, který roztáčí přední kola.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor je osazen párem vysokoprůřezových velkoprůtokových turbodmychadel, jaká se používají v soutěžích GT3.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R jede vždy přes tři sta kilometrů v hodině.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R je častým cílem různých úprav.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Od Roku 1969 vyrábí Nissan model GT-R původně odvozený od modelu Skyline už v šesté generaci.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R má pohon všech kol Attesa E-TS. Elektronika řídí rozdělování točivého momentu na nápravy podle adheze. Systém preferuje zadní nápravu, na přední kola umí poslat maximálně polovinu výkonu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor je ručně skládaný a každý nese podpis technika, který ho dávat dohromady. Na světě jsou prý jen čtyři lidi, kterým Nissan svěří montáž motoru při výrobě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výfukový systém je z titanu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karbonové prahy jsou funkční, zvyšují přítlak vozu. Koeficient aerodynamického odporu Cx je 0,26.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ve světě motoristického sportu se divize NISMO účastní nejprestižnějších závodů vozů GT a sportovních automobilů, například japonské série Super GT. Kromě toho dodává motory týmům, které závodí na šampionátech Le Mans 24 hodin či European Le Mans Series.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nismo také upravilo stavitelné tlumiče podvozku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má po úpravách pevnější karoserii díky množství speciální výztuh a přepracované zavěšení kol.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejvýznamnější změny, kterými model prošel od uvedení v roce 2007, spočívají v nově tvarované přídi. Na předku se měnily panely karoserie. Nová zesílená kapota zajišťuje lepší stabilitu při jízdě ve vysokých rychlostech a nově navržená hrana předního spoileru a přední nárazníky s lištami pod světlomety vytvářejí vepředu silný přítlak.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nissan GT-R je jedním z nejvýkonnějších aut na trhu, ale cenově přitom patří o jednu až dvě třídy níže. Nenechte se však ukolébat, servisní náklady jsou podobné jako u supersportů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Upravená konstrukce je pečlivě navržena tak, aby vylepšila obtékání vozu vzduchem, vyvíjela vysoký přítlak a zároveň rovnala proudění vzduchu okolo kol, což pomáhá aerodynamice.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz