Adept na nejparádnější auto roku je v Česku. V předpremiéře se představí na motoristické akci Legendy o tomto víkendu v pražských Bohnicích. Předprodukční prototyp Kie Stinger dorazil z německé centrály v nejvyšším provedení s šestiválcem 3,3 litru a osmistupňovým automatem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stinger se v Evropě premiérově ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě. "Česká republika je po Švýcarsku teprve druhou evropskou zemí, kde se Stinger ukáže veřejnosti," dodává kateřina Jouglíčková z českého zastoupení značky. Oficiální uvedení na trh je naplánované až na konec roku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Stinger na devatenáctipalcových kolech v červené metalíze a s interiérem z černé kůže zapůjčí evropská centrála výhradně pro motoristickou slavnost Legendy," dodává Kateřina Jouglíčková z Kie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to prostě vůz, na který se musí těšit každý, kdo má jen trochu rád auta.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K unyle jezdící a křečovitě tvarované nabídce korejských značek před patnácti lety nemá nic tak daleko. Už jméno je drsňácky lákavé a technika je šťavnatá.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
A tak Stinger ladili mimo jiné na slavném německém okruhu Nürburgring. Na podvozkáře Kie při tom dohlížel Albert Biermann, který kdysi učil jezdit nejslavnější modely BMW divize M.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V dobách, kdy automobilky fantazírují o elektromobilitě a slibují světu, že řidiče už brzy zastoupí roboti, je novinka Kie o to výraznější.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cesta k parádnímu stroji začala představením konceptu GT v roce 2011, automobilka tehdy rozhodla, že gran turismo pošle na silnici.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Agresivně střižený frajer dostal parádní „rychlou“ siluetu, tvůrci totiž oživili pozapomenutý typ karoserie jménem fastback. Na designéry při tvarování novinky osobně dohlížel jeden z nejslavnějších autodesignérů dneška Peter Schreyer, který má na povel stylisty celého koncernu Hyundai-Kia a kterému zdatně sekunduje šefdesignér evropského vývojového centra Gregory Guillaume.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Délkou 4,8 metru míří Stinger proti zavedeným evropským konkurentům. Asi nejvíce chce zatopit řadě 3 od BMW, Lexusu IS nebo Audi A4.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stinger bude nejvýkonnější sériově vyráběnou kií v historii. Pod dlouhatánskou kapotu bude na výběr ze dvou přímovstřikových přeplňovaných hliníkových benziňáků.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru Theta II má dosahovat maxima výkonu 255 koní a nejvyšší točivý moment je 353 Nm. Vrcholem bude právě vidlicový šestiválec 3,3 litru Lambda II s dvojitým přeplňováním, jenž produkuje 370 koní a 510 Nm (v pásmu od 1300 do 4500 ot/min). S tímto motorem chce Kia dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlosti jízdy 269 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stinger používá osmistupňové měničové automatické převodovky v kombinaci s pohonem zadních kol. Za příplatek bude systém pohonu všech kol, který ovšem s ohledem na optimální kontrolu upřednostňuje na mokru i na suchu kola zadní nápravy a používá dynamické vektorování točivého momentu přibrzďováním kol pro jistější průjezdy zatáčkou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vozy v provedení s pohonem zadních kol dostanou mechanický samosvorný diferenciál. Modely se čtyřválcem jsou obuty do pneumatik 225/45 R18, šestiválce mají 225/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu a pod nimi brzdy od Bremba.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Stinger GT
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz