náhledy
Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na okruzích nejslavnější piloti své doby. Koncept jménem Prototype 9 od japonské značky Infiniti jim vzdává hold.
Autor: Infiniti
Infiniti postavilo svůj parádní prototyp pro tradiční přehlídku automobilové elegance v americkém Pebble Beach.
Autor: Infiniti
Je to krásná práce, Infiniti zaslouží poklonu také za to, že je to čistokrevný prototyp, kterých je už dnes pomálu. Takové auto se do výroby určitě nedostane. Studie dnes slouží automobilkám hlavně k testování reakcí veřejnosti na připravované modely. Prototype 9 je ovšem čirá radost.
Autor: Infiniti
Alfonso Albaisa, který má u japonské značky na povel designérský tým, vysvětluje, jak celý nápad na jeden z nejparádnějších konceptů letoška vznikl: "Představovali jsme si, jak by vypadalo závodní infiniti ze čtyřicátých let?" Stojí za doplnění, že značku Infiniti založila automobilka Nissan v roce 1989.
Autor: Infiniti
Monopostu bez střechy zbyl z čelního skla jen maličký štítek, stejně jako kdysi. Vůbec celé dílo je parádním novodobým podáním klasických stříbrných doutníků, které se tehdy proháněly šílenými rychlostmi po závodních tratích.
Autor: Infiniti
Pod předlouhou kapotou ovšem v dnešní politicky a emisně korektní době nemůže lomozit šestnáctiválec osazený kompresorem jako kdysi, takže tam technici nastěhovali bzučivý elektromotor.
Autor: Infiniti
Jde o pohonné ústrojí, které dostane druhá generace Nissanu Leaf, jejíž představení je na spadnutí.
Autor: Infiniti
Živený je 30kWh li-ion akumulátory, které stačí na dvacet kilometrů rychlé okruhové jízdy. Roland Krueger, šéf Infiniti zdůrazňuje, že Prototype 9 je plně pojízdný.
Autor: Infiniti
Jeho 163 koní (120 kW) a 320 Nm putuje na zadní kola a rozjede retroprototyp meziválečného závoďáku na stovku za 5,5 sekundy. Maximála jen 890 kilogramů lehkého stroje má být 170 km/h.
Autor: Infiniti
Celé dílo je také oslavou řemeslné zručnosti tvůrců, stejně jako kdysi vytepali karoserii Infiniti z ocelových plechů ručně v design studiu značky v japonském Atsugi. Vnější díly jsou uchycené na trubkovém prostorovém rámu.
Autor: Infiniti
Infiniti Prototype 9 je 433 cm dluhé, 182 cm široké a jen 91 centimetrů vysoké. Rozvor je 270 cm.
Autor: Infiniti
Správně retro je i mechanika podvozku: přední náprava je tuhá, zadní typu De Dion, obě pak odpružené listovými pery. Řízení je samozřejmě bez posilovače.
Autor: Infiniti
Devatenáctipalcová drátěná kola s centrální maticí rozkročená vpředu na 155 a vzadu na 157 centimetrů a obutá do dobových úzkých diagonálních pneumatik.
Autor: Infiniti
Infiniti Prototype 9
Autor: Infiniti
Infiniti Prototype 9
Autor: Infiniti
Puristický styl drží také interiér. Kokpit je čalouněný černou kůži prošívanou červenou nití. Zajímavě je řešená přístrojovka. Střed volantu se neotáčí, je na něm uchycený minimalistický panel se třemi budíky.
Autor: Infiniti
Infiniti Prototype 9
Autor: Infiniti