náhledy
Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické vozy. První model označený jednoduše Polestar 1 má hybridní pohon (spalovací motor doplněný elektromotorem) o výkonu 600 koní a 1000 Nm a dorazí v sériové podobě v roce 2019.
Autor: Volvo
Výkonným ředitelem Polestaru je Thomas Ingenlath, donedávna šéfdesignér Volva a kdysi třeba také šéfdesignér Škody.
Autor: Volvo
Elektrické vozy značky Polestar se budou vyrábět v Číně, odkud také pochází vlastník Volva, společnost Geely. Polestar nebude auta prodávat, ale pronajímat, objednávat se mohou od minulého týdne přes internet.
Autor: Volvo
Polestar slibuje kromě sošného kupé další tři modely. Kupé v nabídce Volva aktuálně chybí, Polestar by tak měl podle všeho uspokojit jeho zákazníky. Další model, který dorazí za dva roky má býz auto velikosti trojkového BMW, nebo lépe Tesly 3. Třetím modelem má být SUV.
Autor: Volvo
Polestar bude těsně svázaný s Volvem, od kterého přebere techniku, designérské, vývojové práce i výrobní procesy. Prostě to budou volva s jinou značkou a elektromotorem pod kapotou, vyráběná v čínském Čcheng-tu.
Autor: Volvo
"Všechny budoucí vozy Polestar budou vybaveny plně elektrickým pohonem, což absolutně odpovídá vizi značky, která se chce stát samostatnou automobilkou zaměřenou na vysoce výkonné elektrické automobily,“ vysvětluje Ingenlath.
Autor: Volvo
Polestar 1 je dvoudveřové grand tourer kupé pro čtyři. Hybridní vůz nabízí v čistě elektrickém režimu dojezd 150 kilometrů. Všechny chystané modely značky mají mít ovšem plně elektrický pohon.
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Polestar 1 stojí na modulární platformě Volva pojmenované SPA. "Z padesáti procent se jedná o nový vůz," uvádí značka. Pohledné kupé ale nabídne také unikátní technologie.
Autor: Volvo
Co si představit pod "novým průběžně regulovaným elektronickým odpružením Öhlins integrovaným ve vyspělém podvozku" bude třeba se přesvědčit na vlastní kůži. Pravděpodobně půjde o podvozek s adaptivními tlumiči.
Autor: Volvo
Auto má mít karbonovou karoserii.
Autor: Volvo
Polestar nebude svá auta prodávat, chce je pronajímat. Vozy se budou objednávat přes internet (objednávací systém už je otevřený), buď z webového portálu nebo pomocí speciální aplikace.
Autor: Volvo
"Kromě nulové zálohy a získání předplacených all-inclusive služeb budou mezi výhody tohoto způsobu vlastnictví vozu patřit také služby, jako jsou převzetí vozu do servisu a jeho následné odevzdání na předem stanovené místo nebo možnost pronajmout si náhradní vozidlo z nabídky značek Volvo a Polestar. To vše bude zahrnuto v jednom měsíčním poplatku," popisuje Petra Doležalová z českého zastoupení Volva.
Autor: Volvo
Po celém světě má ovšem k tomu vzniknout síť autosalonů Polestar Space, které nemají mít nic společného s prodejnami volv. Zde si zájemco budou moci auta prohlédnout.
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Podle současných očekávání by mělo být více než 40 % globálně prodávaných vozů do 20 let elektrických.
Autor: Volvo
Automobilka Volvo Cars v rámci mateřského koncernu Zhejiang Geely Holding uzavřela spojenectví již se dvěma investičními společnostmi. Tato spojenectví jí přinesla kapitál 5 miliard čínských jüanů (640 milionů eur) vyhrazený na podporu vývoje produktů Polestar. Značka Polestar i nadále zůstává dceřinou společností automobilky Volvo Car Group a bude plně sloučena se skupinou.
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Auto stojí na modulární platformě Volva. Karbonová karoserie je ovšem v této kategorii aut stále výjimečná.
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Polestar 1
Autor: Volvo
Nový výrobní závod má být v Číně dostavený v příštím roce.
Autor: Volvo