náhledy
Kim Čong Un má i přes laškování s Donaldem Trumpem ještě další povinnosti. Vládce KLDR, které se říká jedno velké vězení, musí na všechno dohlédnout. Tentokrát zavítal do automobilky Sungri podívat se na výrobu nového náklaďáku. Samozřejmě ho také vyzkoušel.
Autor: Reuters
Třetí z řady severokorejských diktátorů pokračuje v rodinné tradici, objíždí svou zemi a dohlíží na téměř každý aspekt života. Bez jeho přítomnosti se nemohla obejít ani taková událost, jakou bylo představení nového nákladního vozu údajně ryze severokorejské provenience. Podle Korejské ústřední tiskové agentury dostala automobilka Sungri specializovaná na výrobu nákladních vozidel, autobusů a terénních osobních aut zadání vyrobit "nákladní vozy nového stylu, které budou projevením revolučního ducha soběstačnosti".
Autor: Reuters
Se „soběstačností“ by to však Severokorejci od rýsovacích prken přes prototyp až k sériové výrobě nezvládli. Kvůli sankcím totiž nemá země přístup k nejnovějším technologiím a tak se často musí spolehnout na linky a stroje, které některá ze západních automobilek vyřadila. Ty se pak přes prostředníky objeví na území komunistické monarchie, kde dostanou druhou šanci.
Autor: Reuters
Sungri je jedna z největších automobilových továren v zemi. Vyrábí auta pro civilní, státnické a vojenské účely. Za základ poslouží obvykle odložené modely zahraničních automobilek. I přes embargo, které na Severní Koreu uvalil zbytek světa, se tam dostávají výrobní linky na vysloužilé osobní i nákladní automobily, traktory i autobusy. Zdrojem jsou podle všeho čínské firmy, které v rámci joint-venture partnerství spolupracují se světovými výrobci.
Autor: Reuters
Kim Čong Un také nahlédl do výroby v automobilce Sungri.
Autor: Reuters
"Soudruh vážený nejvyšší vůdce osobně řídil nákladní automobil, aby se podrobně seznámil s jeho výkonem a technickými specifikacemi. Poznamenal, že pěkné a atraktivní pětitunové vozy našeho stylu jsou vzácným bohatstvím. Dodal, že nově vyrobené pětitunové nákladní automobily dokázaly, že zoufalé snahy nepřátelských sil zablokovat pokrok KLDR posílily nezdolného ducha korejských dělníků a přiměly je vytvořit velký zázrak, který ohromuje svět," cituje Společnost česko-korejského přátelství Pektusan Korejskou ústřední tiskovou agenturu.
Autor: Reuters
Nový nákladní vůz vyráběný v KLDR má podle všech indicií původ v jednom ze starších modelů Nissanu, do Severní Koreje se pravděpodobně dostal přes čínského partnera japonské automobilky, firmu Dongfeng a její divizi Zhengzhou Nissan Automobile.
Autor: Reuters
Sungri má také svoje muzeum, předchůdcem továrny byl Tokčchonský automobilový závod založený v roce 1950, první model jménem Sungri-58 představila automobilka v roce 1958. Automobilka v roce 1980 uváděla, že vyrábí 20 tisíc vozidel ročně, odhady ovšem mluví o produkci šesti až sedmi tisíc aut. Poslední číslo z roku 1996 mluví o 150 vyrobených vozidlech.
Autor: Reuters
Několik dní před návštěvou továrny na auta vyzkoušel Kim Čong Un také nový severokorejský traktor Chollima-804.
Autor: Reuters
Osmdesátikoňový stroj také pochází z "odloženého" modelu zahraničních výrobců. Podle všeho jde o jeden ze starších modelů značky New Holland, která patří do koncernu Fiat. Do KLDR se pravděpodobně tento traktor dostal přes joint-venture Shanghai New Holland, který patří k největším výrobcům traktorů v Číně.
Autor: Reuters