náhledy
Tomu autu se oficiálně Saab říkat nesmí, kdo se o modely legendární - a dnes už neexistující - švédské značky zajímal byť jen povrchně, odhalí v něm model 9-3. Teď se ovšem jmenuje NEVS 9-3, nevyrábějí ho v Trollhättanu, ale v čínském Tchien-ťinu a netankuje u benzinky, ale u zásuvky. Začátkem prosince se rozjela výroba.
Autor: NEVS
Toto auto se ve své původní podobě představilo před 14 lety, jestli je to důkaz kvality práce švédských inženýrů, anebo oživování zastaralého modelu, které nemá šanci na úspěch, posoudí každý sám. Původní švédské provedení každopádně nabídlo parádní svezení. Elektrifikace ale model pravděpodobně výrazně změnila.
Autor: NEVS
NEVS na výrobu počínštěných elektrosaabů postavil novou továrnu, nyní má kapacitu 50 tisíc aut ročně, plánuje se ale rozšíření, po kterém bude fabrika schopna vyrobit za dvanáct měsíců 220 tisíc aut.
Autor: NEVS
A jak se Číňané dostali k Saabu? Když švédská značka v roce 2012 zkrachovala, ozvalo se několik zájemců. Jedním z nich byla společnost NEVS, která to, co po značce zbylo, koupila. Než výrobu opět rozběhla, přišla o právo používat značku Saab, model 9-3 jí ale zůstal. Vývojová centra má firma ve Švédsku i Číně.
Autor: NEVS
A protože jsou čínské automobilky dnes tlačené do stavby elektromobilů, přestavěli vývojáři saab, jehož technický původ sahá do koncernu GM (k Opelu vectra), na bateriový pohon.
Autor: NEVS
Sto padesát tisíc elektromobilů NEVS si objednala čínská společnost provozující službu sdílení aut Panda New Energy.
Autor: NEVS
Auto má mít dojezd kolem 300 kilometrů, maximálka je omezená na 140 km/h. Na základech saabů chce NEVS postavit ještě další modely, pravděpodobně to budou SUV a z nich odvozené crossovery.
Autor: NEVS