První rambo-lambo dorazilo do Česka hned po evropské výstavní premiéře na autosalonu v Ženevě, který dnes končí. Prohlédněte si ho dopodrobna objektivem Lukáše Hrona, fotografa iDNES.cz.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější. Je to supersport křížený s wrestlerem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Italové tvrdí, že postavili nejrychlejší SUV, podle všeho to tak opravdu je. Na ulici bude toto auto opravdu nepřehlédnutelné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třetí model značky dnes specializované na supersporty stvořil SSUV (Super Sport Utility Vehicle), tím si vytvořil kategorii samu pro sebe. Slibovali ho od roku 2012, Stefano Domenicali, šéf Lamborghini nového býka vypustil na veřejnost v prosinci 2017.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V útrobách má Urus 650koňový čtyřlitrový osmiválec biturbo, který ho rozjede až na 305 kilometrů v hodině.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní cena je 170 tisíc eur bez daně, to jsou 4,4 milionu korun bez DPH, cena auta na fotkách je o dvě stě tisíc výš.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Designéři při tvarování lamborghini podle všeho používají hlavně mačetu a dávají si namísto prosecca energydrinky, něco tak agresivního se totiž odváží navrhnout jen v laboratořích, kde mají u vchodu logo se žlutým býkem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér je prý navržen tak, aby se tam opravdu uvelebilo pět cestujících (za příplatek budou do zadní řady místo třímístné lavice objednat dvě výrazně tvarovaná křesla), k tomu 616litrový kufr.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
850 newtonmetrů točivého momentu rozdovádí 2,2tunového býka na stovku za 3,6 sekundy. Limit otáčkoměru je na 6800 otáčkách, maximum točivého momentu mezi 2250 a 4500 otáčkami za minutu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pirelli namíchalo speciální směsi pro pneumatiky průměru 21 a 23 palců, v nabídce budou letní, zimní, terénní i celoroční pláště. U jednadvacítek jsou vpředu o rozměru 285/45 a vzadu 315/40, u třiadvacetipalcových kol 285/35 a 325/30.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O zpomalení se starají standardně montované karbonkeramické brzdy, jejichž kotouče mají vpředu průměr 440 milimetrů - ze stovky na nulu prý Urus zkrotí na 33,7 metrech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Urus je od svého představení kandidátem na nejprodávanější lamborghini. Od vstupu do nového a důležitého segmentu trhu si firma slibuje zdvojnásobení ročního prodeje. Výrobce luxusních vozů ze skupiny Volkswagen tak vstupuje na jeden z nejrychleji se rozvíjejících sektorů automobilového trhu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Připraveno je několik jízdních módů, které upravují světlou výšku, ale také chování motoru a pohonu všech kol tak, aby přenos síly byl co nejefektivnější.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na výběr jsou režimy Neve (sníh), Sport, Corsa (závod), Strada (silniční mód), Ego (individuálně nastavitelný), Terra (offroad) a Sabbia (písek) s tím, že poslední dva budou za příplatek v příplatkovém paketu Off-Road, ve kterém Urus dostane kovem zesílené nárazníky a ochranu podvozku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přeplňovaný osmiválec je zatím jedinou volbou, v roce 2020 by mělo dorazit hybridní provedení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pneumatický adaptivní podvozek zajistí komfort a možnost úpravy světlé výšky v rozmezí 158 až 248 milimetrů, aktivní stabilizátory přidají drajv.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V loňském roce Lamborghini prodalo 3815 supersportů, automobilka ale hlásí obrovský zájem zákazníků právě o urus. V letošním roce očekává razantní nárůst prodejů na pět tisíc aut a v roce 2019 chce pokořit metu osmi tisíc prodaných aut za rok, z čehož má být polovina právě nově představeného SSUV.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Automobilka chce ovšem v zájmu zachování exkluzivity případný další růst prodejů brzdit tak, aby udržela roční produkci prod hranicí deseti tisíc aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
S motorem, který v žádném jiném lamborghini nenajdeme (to spíš v audi nebo porschi), je spojený osmistupňový automat.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stefano Domenicali prihlásil, že zájem o urus předčí všechna očekávání.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Urus prý přivádí ke značce hlavně nové zákazníky, až pro 70 procent z nich je to první lamborghini. A navíc rádi připlácí za výbavu navíc, konečné ceny tak prý atakují pětimilionovou hranici.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Urus podle Domenicaliho často kupují ženy a velmi dobře se prodává třeba v Rusku a dalších trzích, kde nejsou silnice zrovna v dokonalé kondici.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V Česku už je objednaných třicet aut, čekací doba je přes rok.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nová bestie ze Sant’Agaty Bolognese se začne vyrábět až na podzim, kousek, který dorazil na pár dní do Česka je z předsériové ověřovací produkce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Něco tak praktického vyráběla fabrika Lamborghini naposledy, když její zakladatel Ferruccio stavěl traktory, kterými nahradili zemědělci v poválečně Itálii motyky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rozvor je třímetrový, šířka je 201 cm, na výšku má 163 cm. Poháněná a řízená má urus všechna čtyři kola, zadní se natáčejí maximálně o tři stupně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Technický základ Urusu je v platformě MLB EVO, na které stojí třeba nové Porsche Cayenne nebo Bentley Bentayga. Jenže to jsou atleti úplně jiných disciplin, první je v porovnání s urusem vlastně lehkonohý štírek, druhý je zas spíš zápasník sumo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
To urus je 5,11 metrů dlouhý wrestler, který ledabyleji položený asfaltový koberec možná při startu sroluje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohon všech kol používá uprostřed diferenciál Torsen, na zadní nápravě pak funguje systém vektorování točivého momentu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Za standardních podmínek putuje 60 procent síly na zadní nápravu, v případě potřeby ovšem dokáže systém přenést až 70 procent výkonu na předek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Elektricky ovládané tažné zařízení je za 32tisícový příplatek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz