Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli nejvýznamnější výstavy osobních automobilů ve střední Evropě. Podívejte se na to nejlepší, co zde na návštěvníky čeká.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Poprvé v Evropě je na bratislavském autosalonu vidět nový VW Touareg, který měl premiéru před měsícem v Číně. Vůz, který se vyrábí přímo v Bratislavě, lze už v Česku objednat, s 3.0 TDI/210 kW stojí 1,74 milionu korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Další významnou slovenskou premiérou je třetí generace žilinské Kia Ceed. Ta zatím v prodeji není, k zákazníkům dorazí o prázdninách. Automobilka momentálně doprodává stávající provedení za ceny od 299 980 korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Do Bratislavy Kia přivezla dva hatchbacky. Červený má pod kapotou modernizovaný diesel 1.6 CRDi, modrý benzinový turbomotor 1.4 T-GDi o výkonu 103 kW, který nahradí stávající atmosférickou šestnáctistovku.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Škoda Vision X zatím zůstává ve fázi designové studie, sériový malý crossover dorazí do dvou let. Návštěvníci autosalonu si mohou prohlédnout studii, která předznamenává tvary chystané novinky o velikosti fabie.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Vision X testuje reakce veřejnosti nejen na výraznější, agresivně pojatý design, ale i na chystanou změnu jednoho detailu. Logo na zádi by u budoucích škodovek mohl nahradit široký nápis Škoda.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Faceliftovaná fabie dá alespoň pro tuto generaci sbohem dieselovým motorům. Můžete si objednat jakýkoliv motor, pokud to bude benzinový tříválec 1,0. Nová, mohutnější maska chladiče výrazněji navazuje na přední světlomety.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Stranou hlavní expozice Škody stojí loňský koncept Vision E. Ten je předobrazem zbrusu nového elektromobilu z Mladé Boleslavi, který dorazí v roce 2020.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Hlavní novinkou Mazdy pro první polovinu letošního roku je modernizovaný model 6, který dostane výraznější design a značně rozšířený seznam standardní výbavy. Na podzim pak dorazí i facelift crossoveru CX-3.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT nabídne v nejsilnějším provedení osmiválec, který roztočí všechna kola silou 640 koní. Na nejvýkonnější sériové AMG si zájemci chvíli počkají, do prodeje by mělo dorazit až téměř za rok.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Suzuki láká na sportovní auto v podstatně menším a dostupnějším balení. Nová generace Swiftu Sport dorazí zkraje léta a nabídne 140 koní, tentokrát ve formě přeplňovaného čtyřválce.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Peugeot na ženevském autosalonu překvapil premiérou stylového liftbacku, který nese označení 508. Nástupce praktičtěji pojatého sedanu je k vidění i v Bratislavě, prodávat se začne v létě.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Zajímavou alternativou k velkým SUV je prodloužený hybridní Lexus RX. Zadní převis se natáhl o 11 cm, díky tomu pětimetrový vůz pojme i třetí řadu sedadel. Jde tak o první sedmimístný lexus pro evropské trhy.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Ve srovnání se zbrusu novým modelem Santa Fe vypadá tucson usedle. Rozdělené světlomety však velkému SUV sluší, dodávají mu výrazný vzhled, který ho odlišuje od konkurenčních modelů.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Jaguar XE SV Project 8 je další limitovanou edicí. Díky osmiválci o výkonu 600 koní (produkce je omezena na polovinu této cifry) je nejrychlejším sedanem na Nürburgringu, na což zřetelně upozorňuje exemplář vystavený v Bratislavě.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Nový Mercedes třídy G patří k nejobletovanějším exponátům v Bratislavě. Důkladně modernizovaný off-road přitom není levným zbožím, minimem je benzinový čtyřlitr a základní cena je 2,95 milionu korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Jeep Wrangler v novém provedení rozvíjí svůj ikonický design a přináší několik novinek: šestiválcový diesel, moderní technologie a lepší průchodnost terénem. K evropským zákazníkům se vydá ve druhém pololetí.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Nová Dacia Duster překvapuje nejen vyspělejším designem, ale také cenou. Druhá generace je od začátku za stejné peníze jako odcházející model.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Prořídla však nabídka motorizací. Pohon 4x4 se nově nabízí jen jako diesel, a to za ceny od 421 900 korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Na poměry značky Lada je nová Vesta SW Cross nevídaným počinem. V přepočtu vyjde na 330 tisíc korun, má atmosférický motor 1,6 l a světlou výšku 20 cm. Poháněna jsou však vždy přední kola.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Pětidveřová niva se sice vyrábí od roku 1993, na evropských trzích je však relativní novinkou. Oficiálně se začala dovážet loni, a to rovnou i ve stylovém provedení Urban.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
O průřez nabídkou luxusních značek Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce a dalších se starají oficiální prodejci z nedaleké Vídně.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Doprovodnou výstavou bratislavského autosalonu je expozice „100 rokov československého motorizmu“.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Čestné místo na výstavě československých aut patří aerodynamické Tatře 87.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Nejnovějším přírůstkem v nabídce BMW je sportovně střižený crossover X2. Ten je paradoxně menší než technicky spřízněný model X1.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Šestá generace BMW M5 nabídne rovných 600 koní. S nárůstem výkonu přichází novinka v podobě odpojitelného pohonu 4x4. Na úvod BMW přichází se speciálním modelem First Edition. Na jeho pořízení si připravte 3,5 milionu korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Fanoušci youngtimerů by neměli minout stánek slovenského BMW klubu.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Roadster BMW Z1 nebyl komerčním úspěchem. Díky nevšednímu pojetí karoserie je raritou a dodnes na sebe strhává pozornost.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
BMW 328 Mille Miglia je prvním opravdovým sportovním „bavorákem“. Dodnes patří k nejvzácnějším. I její ideový nástupce Z8 má hodnotu - nejlevnější kusy jsou na prodej od 4 milionů korun.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Současný důraz BMW na menší modely má historickou paralelu. Kompaktní modelová řada 02 z šedesátých let předznamenala vzestup mnichovské automobilky, právě na ni navázala první generace řady 3.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz