Tyhle unikáty vznikly na zakázku a za každým detailem je ukrytá důmyslná příprava, která každého motorkáře pošle rovnou do sedmého nebe. Tato dvojice triumphů patří k české špičce. Hrály i v reklamě, kterou nenávidí feministky. Základem obou motorek je Triumph Speed Triple R, který byl do šroubku rozmontován a přestavěn na stále populárnější styl Café Racer.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na první pohled archaicky vyhlížející mašiny skrývají nejmodernější závodní vybavení.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dominantou obou motorek jsou nádrže, v obou případech ručně vyklepané z duralu. Původní záměr tvůrců byl nelakovaný povrch. Hliník by špinil.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jednostranné zadní kyvné vidlice mají erka v rodokmenu už z továrny.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Původní světlomety byly nahrazeny LED reflektory zastavěnými do kulatých retro parabol.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Motorky jsou si podobné jako vejce vejci, odlišují se pouze povrchovou úpravou. Zatímco první z nich dominuje původně zamýšlený leštěný dural s červenými doplňky, ta druhá, marnivější, má krémový nátěr s bledě modrými doplňky. Retro táhne i v barvách.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ke zkrocení obou divokých slečen výraznou měrou přispívají tlumiče řízení od NHK.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Výfuková kolena získala tvrďácké omotávky. Radiální závodní brzdiče Brembo dodal Triumph. Speed Triple R s nimi přijíždí z výroby.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na přání majitelů byly vyvinuty speciální, ručně vyráběné výfuky vybavené vestavěným absorpčním tlumičem. Díky tomu se navzdory svému vzhledu, evokujícímu otevřenou trubku od počátku do konce, dá s motorkami normálně jezdit bez toho, aby trýznily své okolí nadměrným hlukem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Podsedlovka přecházející do zadní krovky je rovněž vyklepána z jednoho kusu rovného duralového plechu. Sedla jsou samozřejmě čalouněna na zakázku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Další ukázkou řemeslné dovednosti jsou přední blatníky. Můžete hádat dvakrát. Ano. Opět ruční práce. Použitý materiál? No přeci dural! Přední vidlice USD Öhlins nese Speed Triple R od přírody.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ke snížení siluety motorek a celkovému „nakopnutí“ směrem vpřed přispěla montáž závodních řídítek. Stejně jako přepákování a brzdové a spojkové páčky je dodala česká firma PP Tuning.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Slave číslo 3. Ta méně marnivá sestra v barvě leštěného duralu, zapózovala ve dveřích mezi showroomem a dílnou.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Stylová zadní svítilna v LED provedení. Blinkry jak jinak než LED.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Obě motorky jsou vybaveny závodními palubními štíty Translogic. Samozřejmě v červeném a modrém podsvícení. Horní brýle frézovány na zakázku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Původní brzdové hadice byly nahrazeny kovem oplétanými hadicemi Russel.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Kotouče zůstaly původní. V pravém horním rohu obrázku tuningové zrcátko Rizoma.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Barevně jsou sladěny i rukojeti řídítek. V detailu odlehčená závodní brzdová páčka.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Z rámu na levé straně nenápadně vykukuje otevřený vzduchový filtr K&N.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na pohled retro každým coulem. Kulaté světlo a řídítka proklatě nízko. Na konci levého řídítka mini zrcátko.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ručně klepané nádrže zdobí letecké uzávěry pro doplňování paliva. Mimochodem, tvaru nádrží bylo dosaženo opracováváním na pytli s pískem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Motory obou krásek zůstaly beze změn. Použití otevřených filtrů a výfuků se sportovními parametry si však vyžádaly instalaci jednotky pro optimalizaci palivových map. Supermodelky se vždy spokojí pouze s tím nejlepším. Powercommandery V proto dodal Dynojet.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přestavba takovýchto rozměrů trvá v profesionálně vybavené dílně asi pět měsíců. A cena? Přiměřená…
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Detail výfukového tlumiče. Navzdory svému vzhledu vydává velmi kultivovaný zvuk. Pravou stranu zdobí tuningová duralová brzdová páčka a stupačka.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Detail LED světlometu a tlumiče řízení.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Kromě barvy sedel a heftů se motorky odlišují ještě tenkou barevnou linkou na kolech a barvou podložek centrálních matek na zadním kole.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na počátku všeho byl jednoduchý nákres.
Autor: Triumph
S ohledem na razantní zásah do sání i výfuku obou motorek musela být původní palivová mapa nahrazena. Díky zařízení Powercommander se podařilo udržet výkon na stejných parametrech, jako mají originální stroje. Motory navíc získaly hladký průběh odspodu a ostřejší akceleraci ve středním pásmu otáček.
Autor: Triumph
Triumph Slave ve fázi výroby
Autor: Triumph
Triumph Slave ve fázi výroby
Autor: Triumph