náhledy
Při testování elektromotocyklu KTM Freeride E nás napadlo, že jezdit s elektrickým endurem bez emisí se dá prakticky všude. Třeba i ve stanici pražského metra. Pak už jen stačilo zavolat na Dopravní podnik, nacouvat s dodávkou ke schodům a zpestřit cestujícím sobotní ráno.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Testovali jsme ve stanici Nádraží Veleslavín v loni otevřeném proloužení trasy A (zelená). Po otevření je tu ještě klid.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Rakouská továrna KTM v posledních letech udává tempo v segmentu elektrických motorek. Kam všude se s nimi dostanete? Zajíždíme do výtahu a míříme pod zem.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
KTM Freeride E má výkon 11 kW, takže ho můžete řídit už od šestnácti, nebo s řidičským průkazem skupiny B.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Freeride E nemá ambice vyhrávat na závodních tratích, ale svou konstrukcí a jízdními vlastnostmi kombinuje trialovou motorku a klasické enduro.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
V metru vládne elektřina. Na kolejích i na dvou kolech.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
To si tak sedíte s přilbou na klíně a najednou si vyděláte pár drobných. Zájemci o elektro enduro od KTM by ale nouzi o příjem mít neměli, současná cena Freeride E se pohybuje kolem 318 000,- Kč.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Zájem rozespalých cestujících nebyl ze začátku velký, v pražském metru si holt zvyknete na všechno.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Jízda po kluzké dlažbě není ani s elektromotorem jednoduchá, motorka klouže při každém přidání plynu.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Brzdy jsou kotoučové a obě se ovládají rukama.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Věrní fanoušci oktanů téhle novince na chuť nepřijdou, otázka je, jestli dostane zelenou od nejmladší generace, na kterou Freeride míří. Zelená k trase A prostě patří.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Motorka váží 110 kg a dá se s ní zvládnout ledacos: skoky, průjezdy po rampách, jízda po zadním i smykem. A navíc není ani slyšet, takže si ji můžete vyzkoušet i v městském skateparku.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Kromě odpadávajícího bahna už nenajdete moc důvodů, proč by elektromotocykly nemohly přes město projet metrem.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Freeride E má hodně dynamický rozjezd. Elektromotor se roztáčí plynule a na silnicích vám na prvních metrech bude stačit málokterá motorka..
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Vypadá takhle budoucnost? Uvidíme motorkáře i ve vagonech metra?
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Na rámu najdete přepínač tří jízdních módů. Ty omezují výkon elektromotoru a můžete jimi ovlivnit nejen jízdu, ale hlavně dojezd na baterii. Ten u terénní motorky neměříme na kilometry, ale spíše na dobu jízdy.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Elektrická motorka do pruhu pro cyklisty nesmí!
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Sjet a vyjet schody do vestibulu stanice bylo nejtěžší.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Sjet a vyjet schody do vestibulu stanice bylo nejtěžší.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz
Na silnici je motorce ale líp, než ve stísněné stanici.
Autor: František Chobot, pro iDNES.cz