Tradiční britská značka Triumph pozvolna vypouští do společnosti první členy nové rodiny. Díky tomu byl v pražském dealerství, stejně jako všude jinde na světě, představen nejslabší, zato však o to ambicioznější model Street Twin. Prohlédněte si do detailu odlehčený vzhled britského teenagera.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Oproti předchozímu modelu Bonneville má Street Twin zkrácený rozvor. Tím bylo dosaženo maximálně kompaktního vzhledu, ale i lepší ovladatelnosti. Zakázková matná černá spolu s doplňky v barvě neleštěného hliníku mladíkovi hodně sluší.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pozornost médií si britský floutek náležitě užíval. Odlehčený vzhled podtrhují černě lakovaná kola z lehkých slitin. Milovníkům absolutní klasiky se v rámci nepřeberného množství příslušenství nabízí i jejich "drátěná" verze. A dokonce ve dvou provedeních ráfku. Na výběr je levnější chrom nebo luxusní černý mat. Ani jeho cena však nepřekročí dvacet pět tisíc za pár. Což není moc.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V rámci odlehčení vzhledu byla zmenšena nádrž. Ta má nově objem 12 litrů. Na dojezdu mašiny se ale nic nemění. Spolu s objemem nádrže klesla i spotřeba. Výrobce nyní udává 3,6 litru na sto km. V přední části je do rámu vsazen decentní vodní chladič. Expanzní nádobku nenajde ani ten největší hnidopich. Je skrytá za motorem a její přítomnost prozrazuje pouze malé kulaté víčko na levém boku motorky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jednou z dominant Street Twinu jsou beze všech pochybností výfuky v povrchové úpravě broušeného nerezu. A věřte, že nezůstane pouze u potěchy oka. V okamžiku stisknutí tlačítka startéru se rozezní hlubokým basem, lechtajícím bránici všech přihlížejících. Komu sériové výfuky nestačí, může sáhnout po laďácích, které speciálně pro Triumph vyrobil Vance & Hines.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední osmnáctipalcové kolo zdobí kromě stovky gumy Pirelli se stylovým vzorkem také třistadesítka kotouč s dvoupístkem Nissin. Pochopitelně doplněným o senzor ABS.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Street Twin nabízí ve standardu obě seřiditelné páčky. Pěkným detailem je i držák světlometu, který zároveň poskytuje oporu budíku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Byla-li řeč o budíku, pak i ten výrazně přispěl k celkovému odlehčení mašiny. Přitom přináší více informací než kdykoli před tím. Například i údaj o zařazeném rychlostním stupni nebo nastaveném jízdním režimu nebo dojezdu. Ve spodním rámu jsou zasazeny malé kulaté kontrolky blinkrů a světel.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední světlomet s čirou optikou ukrývá logo Triumph. Blinkry je možno vyměnit za ledkové. Opět v rámci originálního příslušenství. Seznam volitelného příslušenství čítá více než sto padesát položek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední světlomet s čirou optikou ukrývá logo Triumph. Blinkry je možno vyměnit za ledkové. Opět v rámci originálního příslušenství. Seznam volitelného příslušenství čítá více než sto padesát položek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Sedmnáctipalcová stopadesátka na zadním kole přispívá ke skvělé stabilitě motorky. Triumph nabízí také několik tematicky zaměřených balíčků příslušenství. Pokud zvolíte styl Scrambler, budou kónické výfukové koncovky sdruženy do jedné, vytažené pěkně nahoru pod sedlo. Samozřejmě v designu nového dvorního dodavatele Vance & Hines.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Akčním, sportovně klasickým dojmem působí kryt TPS senzoru v povrchové úpravě vrtaného hliníku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Největší ozdobou stojatého dvouválce je jeho jednoduchý vzhled. Vše přebytečné je pryč. Zůstala jenom žebra s leštěnými hranami a výfuková kolena. Mimochodem víka na motoru lze rovněž vyměnit za zdobená.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Když u Triumphu tvoří novinku, myslí to vážně. Takže když nový, tak z gruntu. Včetně agregátu. Jeho plynulý zátah zejména ve středním pásmu otáček a plynulý chod zajišťuje přesazení čepů klikové hřídele o 90°.To přineslo efekt v-twinu a krouťák 80Nm v třech tisících dvou stech otáčkách. Je to o 18% víc než ve stejném spektru poskytoval jeho předchůdce. Tenoučký vodní chladič svou přítomností vzhled motorky nijak drasticky nenarušuje. Přední i zadní tlumení i pérování dodala Kayaba.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V jednoduchosti je síla. Les páček a tlačítek nehledejte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Když zjednodušit, tak zjednodušit! Řekli si vývojáři a odstranili tlačítko startéru. Ale nebojte se. Jenom se prostě stiskne spodní hrana kolébky "chcípáku". Jako mimořádně užitečné spatřujeme varovné blinkry. U předchůdce bychom je hledali marně. A plynové lanko? To nehledejte. Britský šampion jde samozřejmě s dobou a je osazen plynem ride-by-wire.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Lehký, pohyblivý a stylový. Zdá se, že není co vylepšovat. Ovšem díky široké plejádě originálních doplňků můžeme v brzké budoucnosti potkávat co kus, to originál.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Také zadní blatník lze vyměnit za odlehčené lízátko s minimalistickým držákem registrační značky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Užší siluetu už asi nabídnout nelze, 150 milimetrů široká zadní guma lemovaná dvojicí pružících jednotek je tím nejvýraznějším a zároveň jediným, co zezadu uvidíte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dominantou přední části je klasický velký, kulatý světlomet s čirou optikou. Po vzoru ostatních výrobců i britský mladík prezentuje uvnitř světlometu své logo.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Matná čerň Street Twinu sluší. Za krásu se ale platí, a tak tenhle desperátský vzhled vyjde majitele na čtyřtisícový příplatek. Kdo se spokojí se standardem, bude mu na základní provedení stačit necelých dvě stě třicet tisíc korun.K dispozici je celkem pět barevných variant.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
O snaze o maximální zjednodušení vypovídá vlastně už i logo na nádrži, které postrádá jakékoli ozdoby.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Mezi další uživatelsky hodně příjemné změny patří i obsluha celé mašiny. Tím myslíme zámek zapalování, nádrže i zamykání obsluhovaný jedním klíčkem. Už není potřeba dva nebo tři jako dřív.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz