Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francie chce bojovat proti nehodám

  16:40aktualizováno  16:40
PAŘÍŽ - Francouzská vláda chce podstatně přitvrdit v boji proti dopravním nehodám, které si každoročně vyžádají v zemi téměř 8000 lidských životů. Součástí jejího plánu by mohlo být například snížení povolené hladiny alkoholu v krvi a vytvoření zvláštní dopravní policie, která dosud ve Francii chybí. Boj proti hrozivé statistice dopravních nehod vyhlásil před dvěma týdny u příležitosti státního svátku prezident Jacques Chirac. Ministr dopravy Gilles de Robien mu chce předložit už v září plán zlepšení bezpečnosti na francouzských silnicích.

V zemi, kde nesmí sklenička vína při jídle chybět, vzbudila pozornost obzvláště úvaha o snížení povolené hladiny alkoholu v krvi ze současných 0,5 promile. Ministr připustil, že by mohlo být ve Francii, podobně jako v některých skandinávských zemích, zcela zakázáno požití sebemenšího množství alkoholu před jízdou. Záleží na tom, co mu doporučí vědci.

Deník Le Figaro odhaduje, že kompromisním řešením by mohlo být snížení tolerovaného množství alkoholu na 0,3 až 0,2 promile. Přísnější postup však chystá vláda proti mladým řidičům, kteří obzvláště po víkendových večírcích usedají za volant ne zrovna střízliví. Úplná abstinence před jízdou by tak mohla být
vyžadována po těch, jejichž řidičský průkaz není starší dvou let. 

Ve Francii se rovněž uvažuje o nových způsobech kontroly rychlosti, jako je například instalování zapisovačů jízdy do automobilů, které by v případě nehody plnily stejnou úlohu jako takzvané "černé skříňky" v letadlech. Toto řešení se však zatím ministrovi nezdá příliš přesvědčivé, stejně jako možnost kontroly rychlosti podle dokladů placení mýtného. "Řidič může jet dvousetkilometrovou rychlostí, udělá si pauzu a průměrná rychlost u placení mýtného bude pak naprosto v pořádku," říká de Robien. 

Podle něj by mělo být účinnějším řešením vytvoření dopravní policie. Pro četníky a policisty jsou totiž dopravní kontroly spíše podřadnou činností, a proto by měla mít Francie specialisty na bezpečnost dopravy, kteří mají o tuto práci zájem, míní
ministr. Podle něj je třeba také posílit kontroly rychlosti v centrech měst, kde množství dopravních nehod neustále roste. 

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.