Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouz má 23 centimetrů navíc

  17:04aktualizováno  17:04
Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic. Těžit může i z dobrého vysvědčení od inženýrů z EuroNCAP.

Ti menšímu bratříčkovi nadělili 5 hvězdiček za ochranu posádky. K prvním zákazníkům grand scénicy poputují na jaře 2004.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.

Interiér je stejný jako v "krátkém" scénicu. Přístrojová deska má klasický renaultovský "MPV styl". Změny se udály v zadní části, kde najdeme další dvě sedadla, čímž přepravní kapacita scénicu naroste na sedm pasažérů. Postačuje-li posádce pouze pětimístná konfigurace interiéru, je možné třetí řadu sedadel sklopit do podlahy. Oproti konkurenci (kupřkladu Touranu od VW) není třeba při nastupování na zadní sedadla vyhánět cestující sedící v druhé řadě.

Nabídka benzínových motorů zahrnuje agregáty známé z menších modelů řady mégane II - 1,6 (83 kW/115 koní) a stotřicetišesti koňový dvoulitr (99 kW). Novinkou pak bude přeplňovaný dvoulitr nabízející výkon 165 koní (123 kW) a kroutící moment 270 Nm při 3250 ot./min.

Ze vznětových jednotek budou v nabídce figurovat agregáty 1,5 dCi s výkonem 75 kW/100 koní a maximálním kroutícím momentem 200 Nm při 1900 otáčkách. Oproti standardní dieselové "jedna-pětce", která umí jen 80 koní (60 kW), se "grandscenicovský" agregát chlubí proměnlivou geometrií lopatek turba. Toto vylepšení umožňuje lepší využití výkonového potenciálu motoru ve všech režimech, zejména však nad 2500 ot./min.

Druhým "nafťákem" v nabídce bude známý common-rail 1,9 dCi o výkonu 120 koní (88 kW), maximálního točivého momentu 270 Nm motor dosahuje při 2000 otáčkách.

V nabídce převodovek se změny nekonají, zájemci si budou moci vybrat mezi pěti- a šestistupňovými manuály a automatem Proactive. V nabídce bude figurovat devět možných kombinací motorů a převodovek. 

Bezpečnost nadevše - další pětihvězdičkový Renault
Od začátku září je Renault Scénic II (krátký) prvním jednoprostorovým vozem střední třídy, který se může chlubit pěti hvězdičkami (z pěti možných) dosaženými v hodnocení bezpečnosti. Pěti "prýmky v klopě" za crashtesty od EuroNCAP se můžou chlubit i další MPVčka - Renault Espace a Peugeot 807 (a s ním identické vozy Citroen C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra). Ty však spadají do kategorie klasických, velkých MPV.

Renault však, stejně jako ostatní automobilky, bohužel stále bojuje s ochranou chodců. Pouhé dvě hvězdičky z maximálních 4 jsou klasickým výsledkem, kterým se může pochlubit valná většina testovaných vozů. Z tohoto neuspokojivého trendu vybočuje v kategorii malých MPV pouze přímý konkurent scénicu II  VW Touran.

Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.