Francouz má 23 centimetrů navíc

  • 14
Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic. Těžit může i z dobrého vysvědčení od inženýrů z EuroNCAP.

Ti menšímu bratříčkovi nadělili 5 hvězdiček za ochranu posádky. K prvním zákazníkům grand scénicy poputují na jaře 2004.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.

Interiér je stejný jako v "krátkém" scénicu. Přístrojová deska má klasický renaultovský "MPV styl". Změny se udály v zadní části, kde najdeme další dvě sedadla, čímž přepravní kapacita scénicu naroste na sedm pasažérů. Postačuje-li posádce pouze pětimístná konfigurace interiéru, je možné třetí řadu sedadel sklopit do podlahy. Oproti konkurenci (kupřkladu Touranu od VW) není třeba při nastupování na zadní sedadla vyhánět cestující sedící v druhé řadě.

Nabídka benzínových motorů zahrnuje agregáty známé z menších modelů řady mégane II - 1,6 (83 kW/115 koní) a stotřicetišesti koňový dvoulitr (99 kW). Novinkou pak bude přeplňovaný dvoulitr nabízející výkon 165 koní (123 kW) a kroutící moment 270 Nm při 3250 ot./min.

Ze vznětových jednotek budou v nabídce figurovat agregáty 1,5 dCi s výkonem 75 kW/100 koní a maximálním kroutícím momentem 200 Nm při 1900 otáčkách. Oproti standardní dieselové "jedna-pětce", která umí jen 80 koní (60 kW), se "grandscenicovský" agregát chlubí proměnlivou geometrií lopatek turba. Toto vylepšení umožňuje lepší využití výkonového potenciálu motoru ve všech režimech, zejména však nad 2500 ot./min.

Druhým "nafťákem" v nabídce bude známý common-rail 1,9 dCi o výkonu 120 koní (88 kW), maximálního točivého momentu 270 Nm motor dosahuje při 2000 otáčkách.

V nabídce převodovek se změny nekonají, zájemci si budou moci vybrat mezi pěti- a šestistupňovými manuály a automatem Proactive. V nabídce bude figurovat devět možných kombinací motorů a převodovek. 

Bezpečnost nadevše - další pětihvězdičkový Renault
Od začátku září je Renault Scénic II (krátký) prvním jednoprostorovým vozem střední třídy, který se může chlubit pěti hvězdičkami (z pěti možných) dosaženými v hodnocení bezpečnosti. Pěti "prýmky v klopě" za crashtesty od EuroNCAP se můžou chlubit i další MPVčka - Renault Espace a Peugeot 807 (a s ním identické vozy Citroen C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra). Ty však spadají do kategorie klasických, velkých MPV.

Renault však, stejně jako ostatní automobilky, bohužel stále bojuje s ochranou chodců. Pouhé dvě hvězdičky z maximálních 4 jsou klasickým výsledkem, kterým se může pochlubit valná většina testovaných vozů. Z tohoto neuspokojivého trendu vybočuje v kategorii malých MPV pouze přímý konkurent scénicu II  VW Touran.

Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.