Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzská dvojčata dostala moderní kabát

aktualizováno 
Dva velmi blízcí příbuzní Citroen Berlingo a Peugeot Partner dostanou letos v létě po dlouhých 12 letech své nástupce. Tak dlouhá prodleva v životním cyklu automobilu je dost neobvyklá. U jiných aut přichází modelová obměna obvykle už po šesti letech.

Peugeot Partner Tepee | foto: Peugeot

Automobily Berlingo a Partner ale sklízely takové úspěchy, že se francouzské značky rozhodly na žádaných vozech nic měnit.

Citroen Berlingo se prosadil také v Česku. Na zdejším trhu se v posledních letech propracoval mezi deset nejprodávanějších aut, a to díky atraktivní ceně pod hranicí 300 tisíc korun.

Konkurence jako by dlouhou dobu pro tyto inovativní vozy dlouho neexistovala. Ostatní výrobci malá užitková auta dělali dlouho tím způsobem, že vzali přední část vozu ze své modelové nabídky a za přední sedadla přidali krabicovitou karoserii. Stejně postupovala Škodovka, když z felicie udělala pick-up.

Potom přišla v roce 1996 dvojice berlingo a partner. Najednou tu byly pohledné užitkové vozy. Jejich praktické vlastnosti navíc brzy odhalily rodiny, které potřebují k dětem přibalit do auta kočárky, jízdní kola nebo chalupáři materiál pro své víkendové příbytky. A užitková dvojčata se začala prodávat také v pětisedadlovém provedení.

Za druhou řadou sedadel zůstal i v osobních peugeotech a citroenech větší prostor pro zavazadla, než nabízejí kombíky. Praktické jsou přitom také zadní posuvné dveře, na nich se u nové generace nic nemění.

Konkurence sice dlouho spala, ale nyní už berlingo s partnerem nejsou tak osamocené jako před 12 lety.

Také Škodovka se mezitím ukázala s roomsterem, Renault představil kangoo nebo Fiat své dobló.

Nový Citroen Berlingo a Peugeot Partner budou ještě větší než předchozí modely a také o další kousek pohlednější.

Stejně jako Škoda Roomster nechtějí urážet ty řidiče, kterým podobně koncipovaná auta s velkým prostorem pro zavazadla nebo náklad připadají krabicovitá, nepěkná, prostě užitková jako nějaká dodávka.

Citroen proto své nové berlingo označuje jako další MPV a do prodejen se toto auto postaví vedle svého luxusnějšího příbuzného C4 Picasso, s nímž má novinka sdílet řadu částí.

Stejně jako zavedený minivan se jménem slavného malíře dostane také berlingo do druhé řady tři samostatná sedadla. Ocení je všichni, kteří od auta žádají velkou variabilitu interiéru.

Automobilky dnes často nechávají ve výrobě také úspěšné předchůdce nových modelů. Také první Citroen Berlingo zůstane v nabídce jako Berlingo First.

O 24 centimetrů delší karoserie francouzských dvojčat se bude ucházet ve velké míře o zájemce z řad řemeslníků či jiných živnostníků.

Do užitkové verze bude nově možné objednávat třetí přední sedadlo. Délka nákladového prostoru dosáhne nyní na 1,8 metru, celé auto se roztáhlo na 4,38 m. Náklad může být nafouknutý až do 3,3 kubíků a jeho váha dosáhne 850 kilogramů.

Peugeot pojmenuje svou osobní verzi nového auta na pomezí MPV a užitkového vozu jako Tepee. Jméno Partner zní až moc užitkově. A už se plánuje také módní Tepee Outdoor s prvky populární kategorie SUV.

Citroën Berlingo

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.