Frankfurt: Čínská invaze a rychlá Škoda Octavia

  • 41
Šanci vidět tolik automobilových novinek jako na autosalonu ve Frankfurtu už v letošním roce mít nebudete. Chystá se jich více než padesát. Chybět nebude ani nová škodovka. V polovině září se otevřou brány největší letošní automobilové přehlídky v Evropě.

PŘEHLED NOVINEK

Po dvou letech totiž znovu ožívá mezinárodní automobilová výstava ve Frankfurtu nad Mohanem.

Jednu z novinek chystá i mladoboleslavská Škoda.

Paříž a Frankfurt nad Mohanem, tato dvě velkoměsta, si rok co rok předávají pomyslné žezlo v podobě pořádání největšího evropského autosalonu.

Letošní ročník připadl našim západním sousedům.

Ana co se můžeme těšit? Jednoduše na všechno.

Každý motorista si najde to své. K vidění budou automobily pro rodinu i pro volný čas, terénní i sportovní a chybět samozřejmě nebudou ani vozy levné a luxusní.

Praktické rady

Otevírací doba

Autosalon je pro veřejnost otevřen od soboty 17. do 25. září, od 9 do 19 hodin.

Vstupné

Celodenní vstupné stojí 13 eur ve všední den, během víkendu 15 eur. Studenti zaplatí 7,50 eura a zdravotně postižení 5 eur. Odpolední vstupné (od 15 hodin) ve dnech 19. až 23. září stojí 8 eur.

Jak se tam dostat

Cestu autem z ČR do Frankfurtu nad Mohanem lze absolvovat přibližně za šest hodin (vzdálenost asi 500 kilometrů). Při cestě po dálnici A3 sjeďte na exitu Frankfurt West/Messe, dále sledujte cedule IIA (zkratka názvu autosalonu) nebo Frankfurt Messe.
Cena letenky je 7500 Kč a cena autobusové jízdenky 2000 Kč.

Ubytování

Sehnat ubytování ve Frankfurtu n. M. během autosalonu je velmi těžké. Hoteliéři navíc využívají veliké poptávky, a proto ceny zvyšují. Pokud vám nevadí, že za noc v dvoulůžkovém pokoji zaplatíte více než 300 eur, ubytování najdete. Levnější hotely (okolo 100 eur) s volnými lůžky jsou už jen v okolí města (do 20 km).
Zástupce z Česka
Po březnovém autosalonu v Ženevě, který díky trojčatům z kolínské automobilky TPCA nabídl porci vozů z Česka, nebude zastoupení naší republiky tak silné. To však neznamená, že by se netěšilo velkému očekávání. Na stánku škodovky se totiž objeví „ostrá“ verze vozu Octavia označovaná písmeny RS.

Fakt, že se premiéra odehraje právě v Německu, Octavii s výkonem 200 koní bezpochyby nahrává. Z pohledu koncernu Volkswagen jde o domácí trh, navíc škodovek se v Německu daří prodat víc než v Česku.

„Německo, Velká Británie, Švédsko a Česká republika,“ vyjmenovává země, kde je o Octavii RS největší zájem, Rudolf Dreithaler z tiskového odboru automobilky Škoda Auto.

Roli hraje také to, že výkonnější, a tedy i dražší octavii si v Německu při porovnání s tuzemským trhem pořizuje větší počet zákazníků. Stále totiž platí, že motoristé v Česku si vzhledem k nižší kupní síle přece jen více pořizují modely s levnějšími motory a méně bohatou výbavou.

Čína útočí
Frankfurtský autosalon bude první automobilovou přehlídkou, na které se ve velkém představí zástupci Číny. O tom svědčí i slova Kuniberta Schmidta, šéfa německého svazu automobilového průmyslu: „Vystavovatelé z Číny budou mít více stánků než Velká Británie.“

Automobilky z nejlidnatější země světa hodlají evropské motoristy zaujmout především výhodnou cenou. Už delší dobu se například mluví o minivoze, jenž by se měl prodávat přibližně za 130 000 korun. I za tyto peníze by v něm neměly chybět airbagy, posilovač řízení nebo elektricky ovládaná okna. Malý a laciný vůz však není jediným čínským vyslancem. Chybět by neměli ani zástupci střední třídy či sportovně-užitkových i luxusních aut.

Mají tyto vozy šanci prorazit na evropském kontinentu? Prozatím je to velká neznámá. Zaplavení celého světa čínskými výrobky všeho druhu však může mnohé napovědět.

„V sedmdesátých letech se mnozí smáli japonským značkám, o dvacet let později korejským a podívejte se, kde jsou automobilky z těchto zemí dnes. Například Kia je nejvíce se rozvíjející automobilkou v Evropě. Předpokládám, že to samé bude za pár let platit i o autech z Číny,“ odhaduje motoristický odborník Pavel Biskup, který tipuje, že hlavní doménou budou - alespoň zpočátku - spíše auta vyšších tříd.

„Konkurence mezi malými auty je v Evropě obrovská, navíc se zde těžko hledají úspory. Větší cenový rozdíl spíše vytvoříte u auta za půl milionu než za dvě stě tisíc,“ dodává Biskup.

Otazníky také visí nad kvalitou čínských aut. Ani tady se Pavel Biskup ničeho neobává. „Je to jen odhad, ale neměl bych strach, že se auto z Číny po půl roce rozpadne. Pokud budou prodejci ctít tříletou asijskou záruční lhůtu, je to bez debaty. O úspěchu rozhodne i hustota dealerské a servisní sítě,“ říká Biskup.

Obavy z hrozící levné konkurence však nechávají evropské výrobce prozatím klidné. Jiné to není ani v Mladé Boleslavi. „Jsem přesvědčený, že motoristé zůstanou věrni osvědčenému jménu a kvalitě, kterou dokážeme nabídnout,“ konstatuje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Auta z Číny: První útok se chystá do Frankfurtu

Na autosalon do Frankfurtu se chystá první vlna aut z Číny. Premiérově se představí automobilka Geely. Cestičku levným čínským autům už prošlapávají první modely dovážené soukromými prodejci. Auto do terénu jménem Landwind je k mání na našem trhu už dnes ...VÍCE